Scooterengan Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Er en E39 525tds 1997 modell. Har tatt av skiva på ene dekket å sjekka inni, der så bremseskoene helt flonke nye ut (netopp kjøpt denne bilen). Slakka wiren inni bilen ved brekket og justerte på den skruen som sitter imellom de to bremseskoene slik at den begynner å ta og justere den litt tilbake. Stramma så wiren inni bilen ved brekke. Ved 1 knepp på brekket var det betydelig tyngre å dreie på hjulet, 2 knepp var dekke låst. Testa litt, i en bakke, ikke så veldig bratt klarte den såvidt å holde bilen når jeg drar brekke hardt opp, da med fronten av bilen pekende nedover, snur jeg bilen med fronten opp bakken trilla bilen selv når jeg hadde brekke ganske så hardt på. Nå har jeg ikke gjordt noe på andre siden, men bilen skal vel stå på brekket selv bare på den ene siden om alt er iorden i en ikke så bratt bakke? Kan det være wiren som er dårlig? eller dårlig friksjon mellom trommel og bremseskoene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorrhysa Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 kjøpte min e39 igår, håndbrekket var nettop strammet på verksted (medfulgte regning) og den står ikke på brekket. Såvidt det dar, bremseskivene er såvidt det er slitekant på og klossene er relativt nye. Fikk en liten overraskelse da jeg parkerte i skråninga ved en bensinstasjon på tur hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Samme på min E39, elendig. Men på Z3'en er den god. Skal en tur til Tyskland med E39'en og ha service og fikse diverse, så får vi se da om de får brekket til å bli bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scooterengan Skrevet August 17, 2013 Forfatter Share Skrevet August 17, 2013 Hvordan er det iforhold til EU-godkjenning? Hvor godt må brekket holde bilen får at de skal godkjenne det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 De sjekker ikke om den står i ro i bakker. Bare at den tar når den skal, og med lik bremsekraft på begge hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scooterengan Skrevet August 17, 2013 Forfatter Share Skrevet August 17, 2013 Så med andre ord så trenger ikke den å være 100%? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Se på side 12 her https://www.lovdata.no/ltavd1/filer/gra ... -01-01.pdf for å finne kravet for park brems. Ellers er det viktig at det ikke er for stor vandring og alt ser OK ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Nå har selvfølgelig ikke bremseklossene mot skiva noe med brekket å gjøre. Bremse bandene for brekket sitter inne mot trommel. Må av med skiva for og komme til. Men nye bremse band må "kjøres" litt til før full effekt oppnåes. Dra til brekket litt under kjøring for å slite av det ytterste laget på bremsebandene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scooterengan Skrevet August 19, 2013 Forfatter Share Skrevet August 19, 2013 På andre siden var den ikke den justeringsskruen helt stillt ut, men nå er den det og brekket ble betydelig bedre, men ikke godt nok. Kan det være wiren eller dårlig friksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AdrianK Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Ta det av smør justeringsmekanismen og se over. Ta på igjen alt å stram justeringskruen til hjulet står bom og så tar du den 3-4 hakk tilbake alt etter hvor mye bremsebåndene er slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scooterengan Skrevet August 19, 2013 Forfatter Share Skrevet August 19, 2013 Ja, har justert den ut slik at den at dekket triller fritt rundt, et hakk til å det begynner å bli litt motstand. Samme med bare et knepp på håndbrekket så begynner det å bli motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå