multipro Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 hvar ute på en test runde, uder denne turen kom plutselig glødelyset på, etter noe sekunder kom motorlys og et lys til opp. summen av dette hva DØD motor.. den tørne lett på startern, tro om det mulig er topp/pakning ? eller er det bare og skaffe ny motor tar imot tips dette er en e39 525d 2001 rullet 258" km det er ny turbo, ny olje. nytt luftfiler og olje filter. og veivhusventilasjon .. trenger hjelp her gutter..
multipro Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 skall sis også. at det var fartsgrensen pluss 110 km/t så den hadde litt påkjenninger.. just saying
Mariuse34 Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 Hva mener du med at den turner lett på starter? Kinner den eller "spinner" den når du vrir på nøkkelen?
Mariuse34 Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 Hvordan var motortemp da dette skjedde? Olje på vogna?
multipro Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 skal erlig innrømme at jeg ikke så på denn så meget.. men mener den hvar innafor normaln.. den var værtfall den når jeg fikk stoppet. ingen rare lyder heller når dette oppsto. olje er det også..
multipro Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 mener at moter går rundt uten problem.. kan kanskje være at den går for "lett"
Mariuse34 Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 Altså, den kinner men starter ikke? Hvis det var toppakning ville den vel startet, men gått som en dass? Hvis bilen er tom for vann eller ikke kjøler kan du ha varmeskjært motor, men da bør vel temp. Måler ha stått på rødt. Døde bilen i fart eller stoppet du og så startet den ikke igjen? Beskriv så mye som mulig
multipro Skrevet August 18, 2013 Forfatter Skrevet August 18, 2013 under kjøringen sa det plutselig PLING i instrumentpanelet.. og da lyste det i glødelampa, slapp gasspedalen og trillet litt. så kom motorlys og et till(husker ikke i farta) så døde bare motoren, rullet da så langt jeg kunne komme, pga dette hvar i en tunell:( stoppet og prøvde og starte igjenn. men ingen liv og få.. motoren går rund på startern, men den "tenner" bare ikke. har slept bilen til jobb igjenn så i morgen kveld bærer det i skruinga for og se hva det kan være..
multipro Skrevet August 19, 2013 Forfatter Skrevet August 19, 2013 Får se ikveld.. noen god måte og teste de på? Er vell 2stk?
multipro Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 etter litt skuing i natt så har jeg funnet ut at 2 ledninger var smeltet ( den ene gjikk til motor kobling på topp av motor.. disse har jeg klipt og loddet ihop igjenn. føde pumpen funker krutt, men den fremste diselpumpen hørest ut som den suger litt luft. bestiller ny slange idag.. uten om dette er det ikke noe jeg finner uten en obd. skal se om jeg finner en idag jeg får låne..
Odd-M Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 Jeg ville uansett ha fått et verksted til å lese av feilkoder om du ikke kan gjøre det selv. Dersom fødepumpen har sviktet pga. elektrisk feil, så vil det automatisk bli luft i kretsen fremme med trykkpumpa. Systemet er selvluftende dersom alle slanger og koblinger er i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå