Gå til innhold

Hvilken styling osv er det på denne bilen?

Simplify
 Share

Anbefalte innlegg

523i kom aldri som facelift, så hvis den er original, så har den andre lykter og fangere. Søk på "E39 pre facelift vs facelift", så finner du litt bilder som viser forskjellene.

Jepp, er klar over at den jeg sannsynligvis kjøper ikke har facelift, men jeg synes 523 motoren er en bedre motor enn 2.2 literen som sitter i 520 facelift, den bruker visst mindre drivstoff, er sterkere (mer moment), og er ikke like utsatt for oljeforbruk. Og selv om jeg synes faceliftversjonen ser bedre ut så foretrekker jeg heller at motoren er sånn som jeg vil ha den, tror det blir billigere for meg å få tak i noe brukt styling kontra å kjøpe en ny motor.

Er det forresten vanlig å kun kjøpe f.eks m5 fanger og ikke gjøre noe med resten av bilen? Eller ser det helt jævlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

523i har en 2,5 liter, og 245nm, mens 520i etter facelift har en 2,2 liter med 210nm, så klart det er en forskjell på de to, selv om den ikke er allverden. (Begge har da 170hk, selv om 523i uoffisielt visstnok yter drøye 10-12hk mer). Kvalitetsmessig er ikke motorene særlig forskjellige. At M54 bruker mer olje enn M52 betyr ikke noe i praksis. Personlig hadde jeg foretrukket 520i med facelift, rett og slett fordi faceliften er finere og at bilen jevnt over holder bedre kvalitet. Det veier opp for manglende kubikk i min bok, men det blir jo personlige meninger.

Jeg satte M5 front på min E39, sammen med senking. Bilen ble jo en åpenbar bastard, med standard kanaler, krom rundt vinduene og standard bakfanger. Men jeg vil ikke si det så jævlig ut:

525isenket019_small.jpg

525isenket025_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var knallfin jeg, har lyst på en sånn m5 fanger selv, er det lurt å kjøpe sånt nytt eller går det fint med brukt? Og den bilen jeg skal ha har ikke sånne runde tåkelys, de er mer firkantet, antar man må kjøpe de ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull for lyktespylere må du lage selv for disse uoriginale fangerne. Og du kan jo høre med GS om pris på lakkert fanger, da de har karosseriverksted på Bud, men i utgangspunktet leveres fangeren ulakkert.

Kan forresten være verdt å sjekke andre steder, om du kan få fangeren billigere der. GS er en bra butikk, men ikke kjent som prisledende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et poeng. Pre-faceliften har krom på sidelistene rundt hele bilen. Det har ikke facelift (som jeg hadde). Der fikk jeg til helhet ved å lakkere listene på fangeren i bilens farge, slik de andre sidelistene jo er. På pre-facelift ville jeg nok gjort noe med sidelistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sidelister i sort plast og kromlister rundt vinduene? :-) Det blir like galt i mine øyne. Å bytte samtlige lister rundt om på bilen til M-look blir fort en dyr affære på en gammel bil. Som en nødløsning kan alt sammen lakkeres, men de blir sårbare for riper og skader. Mulig de vinduslistene kan folieres? Jeg landet den gang på å la min gamle E39 forbli original..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...