Gå til innhold

E46 og bytte av bremseklosser foran


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan, idag har jeg vært litt aktiv med bilen fordi det var lang ventetid på mitt lokale verksted. Jeg har skiftet bremseklossene foran og bremsene virker utrolig nok som de skal. Varsellyset for slitte bremseklosser lyser imidlertid stadig og det er jo ikke helt korrekt. Selve føleren så hel ut og uten merker etter slitasje. Bilen ble ikke kjørt mer enn ca. 100 Km etter at varsellyset begynte å lyse.

Er det noen som vet hva som kan være galt og/eller hva som skal gjøres for å få slukket varsellyset i instrumentpanelet?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kom på en facelift E46 jeg byttet klosser og varslere på også. Irriterende at det ikke går vekk av seg selv.

Leste noe om å resette med nøkkel i trinn 2, og så holde inne bremsepedalen i 20-30sek eller noe sånt. Du kan jo prøve det og komme med tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det funket sånn på E36 og E34ene jeg har gjort det på også, men ikke den jeg nevnte over her, dessverre!

Lyset kom pga slitte bremser. Så ble klossene byttet og lyset gikk fortsatt ikke vekk. Så ble begge slitasjevarslere byttet, fortsatt lys. Så sto den med tenningen på i 40-50min pga diagnoser/feilkoder/koding, fortsatt lys. Og nå har den blitt kjørt 8 mil daglig i 2 måneder, og lyser fortsatt. Hehe.

Men jeg får bilen inn igjen om en uke eller to for bytte av tennplugger, reimer og vibrasjonsdemper, så får se om jeg får resettet det med diagnoseprogram eller med metoden jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... varsellyset kom på igjen og nå hjelper det ikke å vri nøkkelen om på trinn nr. 2 og hold bremsepedalen inne 5-10 sekunder. Såvidt jeg forstår på div. Youtube videor skal man gjøre det samme, men vente lenger til lyset slukker. Jeg prøver det litt senere idag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å vente, men jeg tror at det er dårlig kontakt i min sensor eller mest trolig en ødelagt ledning. Jeg tok ledningen av og satte den tilbake igjen på nøyaktig den samme måten og nå virker prosedyren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...