mloen Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 For en ukes tid siden begynte bremsene foran på min 2001 525d touring å låse seg etter å ha kjørt med litt "svampete" pedal en liten stund... Trodde først at det var calipperne som var treige og luft i bremsene men var litt rart at det skulle henge seg på samme tid.. Da jeg åpnet luftenippel så var der trykk og stempel på calipperne trakk seg tilbake etter lufting.. Jeg byttet da hovedsylinder i håp om at det var den som var dårlig. Da jeg tok meg en ny prøvetur så var pedalen normalt hard og virket bra. Men etter en liten tur med litt bremsing og testing begynte bremsene å henge igjen.. Det ser ut til at det bygger seg opp trykk etter hver bremsing og bremsevæsken vil ikke returnere fra calipperne.. Hva tror dere er problemet? har en liten mistanke om abs/asc modul men denne er jo veldig dyr derfor vil jeg forhøre meg litt Jeg tok også en diagnose og der fekk jeg feilkode på ABS/ASC --> ASR relay passive Men jeg har problemer med å lokalisere asr/abs relet? Jeg har sjekket kassa motorrommet hvor hjernen ligg, under hanskerom og i sida på bagasjerommet.. Noen som vet hvor det ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Jeg gjorde et kjapt google søk og fant ingen særlig relevant informasjon, men det virker som ASR relay er innebygd i ABS enheten og har hengt seg opp der. Altså at det ikke er et rele, men en ventil som ikke går tilbake eller åpner kanskje. Det kan i så fall stemme med dine symptomer. Dog er dette en veldig stor del med gjetting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mloen Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 takker for svar. må vel muligens få tak i en brukt abs/asc enhet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 mercedes har vel sliti med noe av det samme,å der er det en ventil ja, inne i enheten,så der er det bare å ta rennafart å skyte seg sjøl for de er svindyre(eller kjøpe brukt ) vet ikke om det er det du har problemer med,men det høres jo desverre ganske sannsynelig ut da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Mulig du tenker på SBC, og det er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mloen Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 nå er abs enhet og bremslangene foran også byttet men bremsene låser fortsatt :/ noen som har andre forslag? kjøpte hovedsylinder brukt fra koed.. Kan det være denne som har vært defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå