Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har ikke vi samme motor, men regner med det er noe lignende :)  greidde å røske ut peilerøret på min, og det var ett sant hælvete å få ned igjen, selv med gammal pakning. Stod å pressa, vrei/skrudde, slo og banna i en evighet før den endelig smatt på plass.. min stoppa først med en gang som du sier, så en gang halvveis nedi hullet, da begynte det værste egentlig :P  så trur det bare er å presse på imens du lirker og vrir på driten...

kan hende det finnes noen knep, men en kamerat som skrur mye bil sa at det bare var å presse...

Skrevet

Okay... Ja kjøpte ny Pakning også men den røyk når jeg prøvde å legge den i hullet å presse ned røret så nå bruker jeg den gamle... Men like vanskelig... Å redd den skal ryke igjen om jeg legger den i hullet... Eller at den plutselig detter nedi olja... Så får prøve å lirke mere imorgen mens pakningen er rundt røret

Skrevet

satte pakningen på røret først mener jeg ganske bestemt å huske :)

holdt på å miste den oppi ja, det går vel egentlig ikke med mindre du presser den nedi, men hadde hjertet i halsen ett sekund der jeg stod og måtte ut av verkstedet i løpet av en halvtime   :whut:

Skrevet

Røret / pakningen hadde sigi littegrann ned i natt... Prøvde få det lenger ned men får det ikke til jeg... Så monterte resten å skulle starte opp for å sjekke at alt var tett osv men bilen starter ikke.... Har sjekket at alt av kontakter osv er på plassene sine å at di sitter ordentlig flere ganger å alt er på plass... Flere som har vært borti dette? Helvetes irriterende! :P Batteriet ble koblet av før jeg starta å skru Såklart

Skrevet

Det peilepinnerøret er et sant helvete å få nedi. Men du må få pakningen nedi vis ikke lekker det. Snakker av erfaring :)

Det jeg gjorde var å smøre det inn med super-sprayen her på jobb, vrikke og presse til den bare plopper nedi.

Skrevet

Det peilepinnerøret er et sant helvete å få nedi. Men du må få pakningen nedi vis ikke lekker det. Snakker av erfaring :)

Det jeg gjorde var å smøre det inn med super-sprayen her på jobb, vrikke og presse til den bare plopper nedi.

Okay hva er superspray?? Hehe har smørt med olje å smørespray men går faen ikke nedi... Får lissom ikke presset noe særlig... Hullet er jo kont i toppen men...

Skrevet

Fikk ikke taki wurth men kjøpte silikonspray å guffa på å Knota litt så smatt den på plass. Gikk nok engang over alle kontakter... Tok av alle, sprayet med elektrorens å blåste rent men starter ikke... Blææææh irriterende!!!! Diagnose hadde vært noe... :P:( Har prøvd med startgass å eneste forskjell var at den dro fortere rundt! Så tyder på at den mangler gnist kanskje? Har ikke rørt noe annet enn

Jordingsledningene til coilene... Å kontaktene på di selvfølgelig men alt det er på plass...

Skrevet

ser fryktelig bra ut ;) Hvor mye betalte du for ccw felgene inkludert frakt, toll og moms?

Takk takk :) bare bilen starter igjen nå så hehe kjøpte di brukt... Nesten ubrukt :)
Skrevet

Diagnose er tingen her, men sånn basic ting du kan prøve:

- Nullstill bilen. Ta av batteri i 30min. Kjør gjerne en kabel fra + kabel til - kabel etter begge to er tatt av.

- Ta av en coil og se om det kommer gnist.

- Prøv en annen nøkkel (who knows, kan være startsperre kødder til)

- Sjekk at bilen får bensin. Husker ikke om du har en slik skru/trykk-sak på railen som du kan trykke inn. Du merker fort om det er trykk :P

- Hør om bensinpumpe går når du tar tenning på (høy summelyd fra tanken)

- Dobbeltsjekk kontakter igjen, ta av alt du hadde av sist og sett på igjen på nytt.

- Sjekk at veivsensor er plugget til. Kan evt være denne som er defekt. Kan dø kanskje momentant disse :)

Lykke til!

Skrevet

Har gjort mesteparten... Men når eml lampa lyser så virker visst ikke hverken gass spjeld, coiler eller dyser+++ så skal sjekke sikringene å rele til dette imorgen. Har bare sjekket di under dashen. Ingen som har diagnose utstyr å ville tatt en tur imorgen mot betaling?

Skrevet

Da var bilen startet og klar for litt lufting i helga :) Etter å ha googlet igår fant jeg mange som hadde byttet en sikring eller rele i sammenheng med disse lampene... Så sjekket "motor"sikringene under filteret på passasjersiden å der var den ene gått :D

Nr 2 nede/forfra... Eller høyre siden bildene kommer feil vei som vanlig!!! :P

post-48064-0-32104000-1397212592_thumb.j

post-48064-0-35820300-1397212605_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...