Gå til innhold

Ivrig's Airforce suspension E39 :) Solgt!

Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

nå har ikke vi samme motor, men regner med det er noe lignende :)  greidde å røske ut peilerøret på min, og det var ett sant hælvete å få ned igjen, selv med gammal pakning. Stod å pressa, vrei/skrudde, slo og banna i en evighet før den endelig smatt på plass.. min stoppa først med en gang som du sier, så en gang halvveis nedi hullet, da begynte det værste egentlig :P  så trur det bare er å presse på imens du lirker og vrir på driten...

kan hende det finnes noen knep, men en kamerat som skrur mye bil sa at det bare var å presse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... Ja kjøpte ny Pakning også men den røyk når jeg prøvde å legge den i hullet å presse ned røret så nå bruker jeg den gamle... Men like vanskelig... Å redd den skal ryke igjen om jeg legger den i hullet... Eller at den plutselig detter nedi olja... Så får prøve å lirke mere imorgen mens pakningen er rundt røret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte pakningen på røret først mener jeg ganske bestemt å huske :)

holdt på å miste den oppi ja, det går vel egentlig ikke med mindre du presser den nedi, men hadde hjertet i halsen ett sekund der jeg stod og måtte ut av verkstedet i løpet av en halvtime   :whut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret / pakningen hadde sigi littegrann ned i natt... Prøvde få det lenger ned men får det ikke til jeg... Så monterte resten å skulle starte opp for å sjekke at alt var tett osv men bilen starter ikke.... Har sjekket at alt av kontakter osv er på plassene sine å at di sitter ordentlig flere ganger å alt er på plass... Flere som har vært borti dette? Helvetes irriterende! :P Batteriet ble koblet av før jeg starta å skru Såklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det peilepinnerøret er et sant helvete å få nedi. Men du må få pakningen nedi vis ikke lekker det. Snakker av erfaring :)

Det jeg gjorde var å smøre det inn med super-sprayen her på jobb, vrikke og presse til den bare plopper nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det peilepinnerøret er et sant helvete å få nedi. Men du må få pakningen nedi vis ikke lekker det. Snakker av erfaring :)

Det jeg gjorde var å smøre det inn med super-sprayen her på jobb, vrikke og presse til den bare plopper nedi.

Okay hva er superspray?? Hehe har smørt med olje å smørespray men går faen ikke nedi... Får lissom ikke presset noe særlig... Hullet er jo kont i toppen men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke taki wurth men kjøpte silikonspray å guffa på å Knota litt så smatt den på plass. Gikk nok engang over alle kontakter... Tok av alle, sprayet med elektrorens å blåste rent men starter ikke... Blææææh irriterende!!!! Diagnose hadde vært noe... :P:( Har prøvd med startgass å eneste forskjell var at den dro fortere rundt! Så tyder på at den mangler gnist kanskje? Har ikke rørt noe annet enn

Jordingsledningene til coilene... Å kontaktene på di selvfølgelig men alt det er på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bimmers.no/topic/739255-bmw-e39-99mod-eml-problem/?p=2874742#entry2874742

Ingen som har hatt samme problem etter å ha byttet veivhusventilasjon? Virker som det kan være noe med gass spjeldet? For

Motorlampen, eml og antispinn lyser... Må det kanskje resettes eller no på et vis? Høres ganske logisk ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose er tingen her, men sånn basic ting du kan prøve:

- Nullstill bilen. Ta av batteri i 30min. Kjør gjerne en kabel fra + kabel til - kabel etter begge to er tatt av.

- Ta av en coil og se om det kommer gnist.

- Prøv en annen nøkkel (who knows, kan være startsperre kødder til)

- Sjekk at bilen får bensin. Husker ikke om du har en slik skru/trykk-sak på railen som du kan trykke inn. Du merker fort om det er trykk :P

- Hør om bensinpumpe går når du tar tenning på (høy summelyd fra tanken)

- Dobbeltsjekk kontakter igjen, ta av alt du hadde av sist og sett på igjen på nytt.

- Sjekk at veivsensor er plugget til. Kan evt være denne som er defekt. Kan dø kanskje momentant disse :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort mesteparten... Men når eml lampa lyser så virker visst ikke hverken gass spjeld, coiler eller dyser+++ så skal sjekke sikringene å rele til dette imorgen. Har bare sjekket di under dashen. Ingen som har diagnose utstyr å ville tatt en tur imorgen mot betaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen startet og klar for litt lufting i helga :) Etter å ha googlet igår fant jeg mange som hadde byttet en sikring eller rele i sammenheng med disse lampene... Så sjekket "motor"sikringene under filteret på passasjersiden å der var den ene gått :D

Nr 2 nede/forfra... Eller høyre siden bildene kommer feil vei som vanlig!!! :P

post-48064-0-32104000-1397212592_thumb.j

post-48064-0-35820300-1397212605_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...