Lab161 Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Jeg ser at min E61 2007 har rust på bakluka. Rusten er rett under bakruta. Ser på utenlandske bmw forum at rust går igjen på akkurat samme sted som jeg har fått rust. Er det noe poeng å forsøke seg hos bmw med tank på evt garanti???? Bilen er tyskimportert......
awt Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Ja, det er 12-års rustgaranti, og den gjelder selv om den er importert.
Lab161 Skrevet August 24, 2013 Forfatter Skrevet August 24, 2013 Det høres jo flott ut. Noen tips om hvordan jeg bør gå frem overfor bmw?
Thundercoil Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Lag en avtale med dem om rust på garantisak. Så arrangerer de visning av bilen, tar bilder og sender inn søknad. Så venter du på svar og evt. leverer bilen inn for kostnadsfri reparasjon.
Margarus Skrevet August 24, 2013 Skrevet August 24, 2013 Ingen problem, hadde rust samme plass på min 05 525d , bmw oppretta sak og ble lakkert uka etterpå
Lab161 Skrevet August 25, 2013 Forfatter Skrevet August 25, 2013 Håper det går greit. Hos bmw Norge står det: "For biler importert til Norge av andre enn BMW Group Norge gjelder kun fabrikkens garantier, dvs. : 2 års garanti på bilens mekaniske og elektroniske komponenter; 3 års garanti mot fabrikasjonsfeil i lakken; 12 års garanti mot gjennomrustning. Eventuelle reklamasjoner utover dette må rettes mot profesjonell importør/selger av bilen i Norge, eller tidligere salgsledd" Det er jo ikke snakk om gjennomrustning i mitt tilfelle.........
PenguiN- Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Hadde rust på bakluka på min 2005 modell 525D. Dro til strandveien auto (BMW) og viste dem dette. De tok bilder og jeg fikk dette på garanti. Bilen var importert og uten komplett servicehefte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå