Gå til innhold

E60 04. Trøbbel med AC anlegg. Fikset.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Ac anlegget blåser ikke luft av og til i små mengder. Men når er det helt dødt nesten. Hva er symptomene på en gåen kompressor?
Hører at motoren endrer lyd som vanlig når jeg skrur av eller på anlegget.
Har merket tildligere at når det funket hørte jeg at vifter blåste litt sånn ukontrollert, litt susing og slikt.
Så da er spørsmålet vifteblåseren eller kompressoren?
Tips takk :) veldig kjedelig uten hverken varm eller kald luft nå når høst temperaturen nærmer seg.
Fått noen feilkoder på AC, men de vil ikke slettes siden det mest sannsynlig en gåen komponent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det ikke kommer luft. Mulig vifta er gåen. En E90 jeg hadde inne til diagnose hadde lekkasje i AC systemet og avga ikke noe kald luft, mens vifta fungerte utmerket. Etter hva jeg vet så skal E90/E60 være veldig like sånn sett.

Hvilke feilkoder får du på AC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Fikk skiftet motstand, men det varte kun i noen få timer  ](*,)  satan altså.

Noen som har flere tips?  kan det være selve viften som er problemet at den sluker motsander p.g.a feil på seg, tok jo den ut og den så jo ikke akkurat helt ny ut :P  vasket den da med syrebad. Alt fungerte helt fint helt til jeg slo av bilen og på igjen da var det dødt.

Her er et bilde av en feilkode jeg aldri får vekk:

post-45863-0-77413200-1380374440_thumb.j

Kan denne ha noe å si?

Fikk flere feil meldinger på AC systemet, men de klarte jeg å slette. Det er for øvrig kjente meldinger som kommer tilbake etter litt kjøring så skal få tatt bilde av de senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bumpe, begynner å bli kaldt ute folkens.

Kan det være så enkelt som en temp. føler?

Rart vistselve vifta er gåen da den virket noen timer etter ny motstand. Den vil vel enten virke eller være død. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump

Skiftet solar sensor på dashbord, men er fremdeles samme feilen. 

Så da er spørsmålet hva er solar sensor left & solar sensor right?  ( som står på bildene oppe) er de to jeg får feilmeldinger på nå.

GS ETK finner jeg og gs kun den ene solar sensoren som jeg skiftet.

Noen som kan hjelpe eller blir jeg nødt å levere inn bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også igjennom den og for meg så virker det som du har defekt klima panel.

Tenkte å lese nøyere når jeg kom hjem fra jobb, men tror du det altså?

Kan jo hende, men alt av lys og knapper fungerer jo så sant når vifta også virker. Når vifta ikke går så fungerer ingenting på panelet altså vifta starter ikke vist jeg skrur på fult, max cooling, rest eller noen ting. I helgen fungerte det feilfritt helt til i går kveld, skulle rett innom bensinstasjon og skrudde jo da av bilen og etter oppstart så var det dødt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som climate panel tar i mot nesten alt av signaler tilhørende klima styring og deretter velger hva som skal gjøres.

Ergo tror jeg at den inngangen eller chipen eller noe i den ROMen er defekt.

Men det er litt gjetting, da jeg ikke har bekreftet med ledningsnettet at climatepanel faktisk styrer akkurat solar sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som climate panel tar i mot nesten alt av signaler tilhørende klima styring og deretter velger hva som skal gjøres.

Men det er litt gjetting, da jeg ikke har bekreftet med ledningsnettet at climatepanel faktisk styrer akkurat solar sensor.

Ja du sier noe der.

Har for øvrig et panel liggende så skal montere det og se hva som da skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skiftet klima panel, men er akkurat samme feilen, skjedde faktisk ikke en dritt når jeg slo på tenning. Og nå begynner jeg å bli lei hele E60. Dette er barnesykdommer som ikke skal skje på en slik bil! ](*,) ..flaut når folk sitter på og det ikke er varme i bilen og det er 5C* ute! 

Det som nå er skiftet:

Solar sensor på dashbord.

Vifte motstand.

Klima panel.

Trenger mer hjelp folkens  [-o<

Kan det være selve viften da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bilde etter bytte av klimapanel og solar sensor:

post-45863-0-22292100-1381348097_thumb.j

post-45863-0-95212600-1381348101_thumb.j

Solar sensor er da forsvunnet, men har denne Electric auxiliary heater greia noe med dette tullet å gjøre?

Mener jeg har lest en plass at vist den komponenten eller hva det no er er dødt så virker ikke AC Systemet, noen som kan bekrefte deg og fortelle meg hva den dingsen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...