Gå til innhold

E60 04. Trøbbel med AC anlegg. Fikset.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Du har ikke vært og køddet det til i den avanserte klimakontroll modulen inne på iDriven?

Den er ikke avansert :P  men nei ingenting der som er stilt på utenom tepmeratur for fører og passajer osv.

Dette har jo vært problem helt siden sommer egentlig da jeg la merke til at vifta begynte å fjuske når den blåste, men tenkte ikke noe mer over det egentlig siden alt fungerte helt fint. Men nå er det helt dødt så dette er jo ett problem overtid som også virker av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å klikke deg videre på feilkodene inne på DIS så finner du beskrevet feilsøkingsprosedyre? Funker ihvertfall her. Da kommer det detaljert informasjon fra TIS hva hver enkelt komponent og feilkode gjør.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør slik både HMSW og DieselMotor sier. Så finner du nok utav det.

Jeg tenker feil med viften eller motstanden som er på viftehuset, når du sier at den fusket i sommer. En fuske feil vil nok ikke ha vært climapanel. Ser for meg at det er enten eller.

Kanskje det er børstene i viften som er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får ta meg en ny diagnose i dag og se nærmere.

Men motstanden på viften er jo ny så den kan jeg vel egentlig utelukke da jeg trodde det var den i starten av prosessen her. Etter den ble skiftet så virket jo det i noen timer som nevnt tidligere. Men tenker litt selv på selve viften da jeg så den var ganske så slitt, møkkete osv. Rengjor den så klart, men det hjelperjo ikke vist den er helt/ delvis gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å klikke deg videre på feilkodene inne på DIS så finner du beskrevet feilsøkingsprosedyre? Funker ihvertfall her. Da kommer det detaljert informasjon fra TIS hva hver enkelt komponent og feilkode gjør.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Hvordan gjør jeg det da? trykker meg videre ved den grønne pilen, men får ikke noe mer bilde om hva tingene gjør, får liksom bare opp feilkodene på en liste. Står jo hva det er liksom som vises på bildene jeg la ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar men her kommer det. Du må ta en quick test av bilen din og da kommer alle feilkoder frem. Når du har gjort det så trykker du bare på grønn pil nederst i høyre hjørne, uten å røre noe på komponentene som har blitt testet. 

2013-10-13+11.33.01.png

Da kommer du til bildet under: Trykk på pilen nederst i høyre hjørne igjen

20131012_232431.jpg

Da får du opp feilkodene du har inne. Trykk på den du vil forske mere på(så hele linja blir sort, slik som min nederste feilkode), og trykk videre med pil i høyre hjørne. 

20131012_232453.jpg

Da dukker denne siden opp: 

20131012_232513.jpg

Slik kan du få frem mye bra info om hvordan du sjekker alt. Det er også en egen testmeny i den store boksen til høyre med alternativer for å starte diverse moduler og slikt helt til høyre. Genialt system. Også kan du sette igang bilens testprosedyrer kun ved hjelp av noen tastetrykk. Du må bare prøve deg frem ;) Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...