Gå til innhold

Etterinstallering av Bluetooth i E91

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Jeg orker ikke å søke. Skyt meg.

2. Jeg har ikke Bluetooth - hvordan er det for meg å etterinstallere det i E91'en min? (LCI)

Sitter og håper og ber om at det skal være en software-fiks, siden jeg tross alt har knappen på rattet allerede.

Vææææær så snill - det er alt jeg vil høre!

(og samtidig et tips om hvem som kan fikse det på et knips)

Skrevet

Har lurt på dette selv. Har demontert trekket i bagasjerommet, og fant en liten boks med bluetooth symbolet på. Vil det da si at jeg EGENTLIG har det, men at det ikke er "aktivert"?

Skrevet

I det jeg så snakk om å legge fiberoptiske kabler, så tenkte jeg "oki, da står jeg over".

Takk for info :P

Skrevet

Med den innstillingen du har er det ikke mange som orker å engasjere seg mer enn det du selv gjør for å hjelpe deg. Jobben er ikke nødvendigvis krevende dersom bilen din er utstyrt med MOST, men det kan koste noen få lapper å ettermontere. Om bilen ikke har MOST kan du kjøpe mitt Parrot MKI9200 + Unika sett som er billig og bra.

Skrevet

Å legge MOST-kabler i bilen er veldig enkelt. Kjøper man ferdige ettermonteringssett fra BMW er det hele plug & play.

Har lurt på dette selv. Har demontert trekket i bagasjerommet, og fant en liten boks med bluetooth symbolet på. Vil det da si at jeg EGENTLIG har det, men at det ikke er "aktivert"?

Om du har 6FL er dette tilfelle ja.

Skrevet

Var faktisk innom stenshagen for å høre om hvor mye det ville koste for å få installert det i min e90, 15 000kr. Da klarer jeg meg fint uten blåtann.

Skrevet

Ganske imponerende ettersom kabelsettet koster rundt 1200,- og selve modulen 2-3000,-. Monteringen tar maks et par timer, spesielt på e9x der man kan montere alt foran.

Skrevet

Ja, du har et poeng der. :) I 5-serie-verden er ikke dette et tema.

Om man har vanlig business CD-spiller er det enkleste å kjøpe en professional-spiller med innebygget bluetooth (var tilgjengelig de siste årene). Disse bør man få for rundt 2-3000,- på eBay.

Skrevet

Nei, det stemmer det, men jeg tolket det slik at det var handsfree som var ønskelig. Man må uansett ha en professional spiller for å kunne få MOST og støtte for evt. combox.

Koding trengs det uansett hvordan en velger å løse det.

Skrevet
Med den innstillingen du har er det ikke mange som orker å engasjere seg mer enn det du selv gjør for å hjelpe deg. Jobben er ikke nødvendigvis krevende dersom bilen din er utstyrt med MOST, men det kan koste noen få lapper å ettermontere. Om bilen ikke har MOST kan du kjøpe mitt Parrot MKI9200 + Unika sett som er billig og bra.

Den innstillingen? Jeg hadde et håp om at det meste var klart fra fabrikk, og dermed enkelt og lite kostbart å installere. Så ja, beklager at "innstillingen" min er at jeg ikke vil ta ut dashbordet for å installere en BT jeg ønsket for bekvemmelighet.

Med den innstillingen du har ønsker jeg ikke å kjøpe noe som helst fra deg.

Edit: For the record, så har jeg Professional-spiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...