Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et verksted i Oslo i dag og fikk tilbud på diverse smårep - spesifisert med delepriser og tidsbruk. Selve delene utgjør ikke store kostnaden, faktisk bare ca 15% av totalbeløpet i tilbudet. Jeg har egentlig ingen forutsetning for å vurdere hva som er realistisk tidsbruk på jobben som skal gjøres - tenkte derfor å høre hva dere mener om følgende (siterer beskrivelse i tilbudet):

-----

Rust på bremserør midtre og fremre del samt feste bremseslange høyre/midtre:

3 timer

Skifte begge lenkearmer bak:

1 time

Skifte begge bremseslanger bak:

1 time

-----

Tre spørsmål:

1. Er det noe å si på tidsbruken her eller virker det riktig?

2. Hva er timeprisen på verkstedet du bruker?

3. Noen erfaringer med å bruke mittopprag.no eller lignende for å innhente tilbud fra verksteder?

Bilen er en E39 523 Touring 1999

På forhånd takk for svar!

Skrevet

Jeg bruker et Bosh verksted. De tar 1000,- pr time (800,- + moms) Synes egentlig de får gjort ganske mye på en time.

Skrevet

Takker for svar så langt! Surt at det koster nesten 6.000,- å bytte et par deler som tilsammen koster 250,- (snakker om bremserør + slange). Men så tar de i overkant av 1.400,- + mva per time. Med andre ord kommer jeg til å høre med noen andre, eventuelt hos Autowåx i Karlstad. Noen som har fått gjort tilsvarende jobb der eller andre verksteder over grensa?

Skrevet

Timeantallet er de lite å si på. Men prisen derimot ja 8) driver sjøl verksted og har 680kr kr timen pluss mva :wink: skjønner eg sku drivd i oslo istedenfor :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...