sehrgut Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Var på et verksted i Oslo i dag og fikk tilbud på diverse smårep - spesifisert med delepriser og tidsbruk. Selve delene utgjør ikke store kostnaden, faktisk bare ca 15% av totalbeløpet i tilbudet. Jeg har egentlig ingen forutsetning for å vurdere hva som er realistisk tidsbruk på jobben som skal gjøres - tenkte derfor å høre hva dere mener om følgende (siterer beskrivelse i tilbudet): ----- Rust på bremserør midtre og fremre del samt feste bremseslange høyre/midtre: 3 timer Skifte begge lenkearmer bak: 1 time Skifte begge bremseslanger bak: 1 time ----- Tre spørsmål: 1. Er det noe å si på tidsbruken her eller virker det riktig? 2. Hva er timeprisen på verkstedet du bruker? 3. Noen erfaringer med å bruke mittopprag.no eller lignende for å innhente tilbud fra verksteder? Bilen er en E39 523 Touring 1999 På forhånd takk for svar!
lagunilla Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 De tar timepris uansett om det tar 15 min eller halv time. De fleste er sånn. Bremserør på 3 timer stemmer også.
Hpi Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Jeg bruker et Bosh verksted. De tar 1000,- pr time (800,- + moms) Synes egentlig de får gjort ganske mye på en time.
sehrgut Skrevet September 4, 2013 Forfatter Skrevet September 4, 2013 Takker for svar så langt! Surt at det koster nesten 6.000,- å bytte et par deler som tilsammen koster 250,- (snakker om bremserør + slange). Men så tar de i overkant av 1.400,- + mva per time. Med andre ord kommer jeg til å høre med noen andre, eventuelt hos Autowåx i Karlstad. Noen som har fått gjort tilsvarende jobb der eller andre verksteder over grensa?
hermanoo90 Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 1400+mva per time er RAN, velg noen andre =)
Mr-Haugen Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Timeantallet er de lite å si på. Men prisen derimot ja driver sjøl verksted og har 680kr kr timen pluss mva skjønner eg sku drivd i oslo istedenfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå