Gå til innhold

BMW M5 E61 -08


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

@gallay

Ja, helårs dekk er ikke bra.

 

Jeg hadde meg en tur fra Sandnes(Kvadrat i rustiden) til Mandal og fikk et gjennomsnittsforbruk på ca 1,12-1,13 ltr/mila. Dette var i følge kjørecomputeren, og ikke målt med antall liter kjørt delt på liter forbruk.

Kjørte ikke noe spesielt hardt, men tok dem forbi kjøringene som var nødvendige :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått tilbake bilen etter noe venting på deler etter en CIC oppgradering. Alt ser ut som det er orginalt :smile:

Og fikk igjen veldig god service av Kvål Auto. Dem fikser det meste / alt på strak arm :smile:

 

Det meste ser kanon bra ut, utenom noen feil meldinger som er:

-SOS kommer opp med feil meldig i instrument

 

User interface (CIC / M-MASK-BO / CCC-BO)

-C576 Drive, hardware fault

 

Switching centre, centre console(SZM)

-9FF1 LIN Communication disrupted

-9FF1 LIN Communication diserupted (button block, left)

-9FF1 LIN Communication diserupted (button block, right)

 

Ellers så fungere alt. Min android mobil spiller av musikk(Spotify) via blåtann, dogg uten artist navn/info. Det fikk jeg til med Ordin sin iPhone.

 

Kvål Auto kodet noen små ting, ellers så har ikke BimmerRetrofot kodet noe enda. Ser jeg har kart ifra 2012, og multimedia MX-003.004.031, og telefon TX-003.004.031.

Hva er det BimmerRetrofit skal kode da?

 

Unit version

20131220_120135_zpsf99c00ae.jpg

 

Kart version

20131220_120355_zpsef753684.jpg

 

-SOS kommer opp med feil meldig i instrument

20131220_120200_zpsd7c4ffad.jpg

Endret av RS4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOS (BMW Assist) må kodes vekk da comboxen din ikke støtter BMW Assist. Ellers går jeg utifra at Bimmerretrofit skal kode vekk alt av feilmeldinger og oppdatere karverket ditt. Var denne pre-kodet til bilen din fra før av eller var det noe Kvål Auto forsøkte seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOS (BMW Assist) må kodes vekk da comboxen din ikke støtter BMW Assist. Ellers går jeg utifra at Bimmerretrofit skal kode vekk alt av feilmeldinger og oppdatere karverket ditt. Var denne pre-kodet til bilen din fra før av eller var det noe Kvål Auto forsøkte seg på?

Egentlig så tror jeg den var "litt" kodet før jeg fikk den, da det meste fungerte. Men Bimmerretrofit skal ta en koding til, men da skjønner jeg ikke hva som skal kodes, da det meste fungere, og kartet er "nesten" nytt. Er usikker på hvor nytt kartene er nå. MEN ser at jeg ikke får inn 3D kart, dvs 3D på bygninger og slik, men det fikk ikke den andre bilen inn heller som jeg testet(M3 -09).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D-kart og den slags er nok noe av det som kodes. CIC-uniten fungerer selv om den ikke er kodet, men det er nok selve kodingen til bilen din som mangler. Dette gjør at funksjoner du har (og som kanskje mangler i CIC) kommer på plass og overflødige funksjoner forsvinner. I tillegg vil dem antakeligvis kode vekk BMW Assist så du ikke får SOS feilmelding. Når jeg monterte CIC´en min i slutten av 2012 fikk jeg 2013-03 kart. Nå vet ikke jeg hva du har bestilt og hva dere har blitt enige om, men noe annet ville vært merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

MEN det har ikke vært så bra, da mobilen (Samsung Galaxy Note 3) detter ut etter 20 sekunder. Fikk ikke testet så mye igår. Tomt batteri igår.

Ser og at blåtann id ikke er lik lenger, tidligere så stemte dette med siste siffer på vin nummeret, og det gjør det ikke nå.

Så får nok kontakte dem og oppdaterte cic.

Hvor lang tid vil det ta med en linje på 12mb nettlinje?

Hvor mange gb oppdatering?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til Bimmerretrofit, og spurte hva dem skulle kode, og det var vel egentlig lite, få oppdatere CIC med bilens VIN nummer, og ta vekk den SOS feilen jeg hadde.

Det var det siste kartet jeg hadde fått, som var 2012.03 og preinnstallert. 

MEN jeg kunne få 2013/2014 kart, free of charge...

Kan vel ikke si nei til det? HVor mye forskjell er det ifra 2012.03 til 2013/2014 kart?

 

Svar ifra Bimmerretrofit:

We can schedule you for remote coding for Tuesday, January 21st at 11:00AM EST. Please let me know if it works for you.

 

Even with 2012 you should have 3D maps, but they are NOT the same at 2013 maps you see on NBT (3rd generation iDrive, only available in F-series 2013+).

To see the maps in 3D, you need to zoom in on the map (maximum zoom) whenever you are in downtown of a big city with high rise buildings.

 

If you want to update the maps to  2013 or 2014 maps, we can supply you with FSC map activation code free of charge (we normally charge $220.00CAD). You can get the actual maps from your BMW dealer.

 

Please let me know if you have any questions.

 

Dem kan ikke kode før 02.01.14, men jeg er ikke hjemme da :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpt KEY LESS ACCESS OEM

BMW E60 550 550I 545I M5 EXTERIOR DOOR HANDLE SET CLOSE KEY LESS ACCESS OEM

http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-550-550I-545I-M5-EXTERIOR-DOOR-HANDLE-SET-CLOSE-KEY-LESS-ACCESS-OEM-/190917283192?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c738e8d78&vxp=mtr#shpCntId

 

Så får jeg teste og se om det lar seg ombygge til Keyless GO :-)

 

Hva er det som skal kodes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjer med bilen for tiden? :) Har du vurdert en upgrade til bilen? Kan i så fall anbefale http://www.g-power.de/391.html?&L=1&tx_ttnews[tt_news]=559&tx_ttnews[backPid]=315&cHash=a0de09e35f   :P

hehe, vet du hva denne koster? 2 eller 3x så mye som ESS tuning, uten at de er tilsvarende bedre....

 

Men har handlet diverse andre ting. Ikke fått delene enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...