Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. eg har ein 2005 modell e61 525. og lurer på om noen har noen tips hva eg kan se etter, bilen trekker strøm og er tom for strøm over nattå. lurer på hva dette kan være?

Skrevet

Koble på multimeter/tangampermeter og start med og ta ut en og en sikring og se når strømtrekket stopper. Da har du kretsen problemet ligger på, og det er mye lettere og lokalisere synderen. :)

Skrevet

Og vist ikke det hjelper slik som det ikke gjorde på min engang tidligere så sjekk i brønnen under stephjul etter vann. Jeg og hadde og problem med at bilen gikk tom over natten og da fant jeg ut at brønnen der var blitt basseng og MPM modulen hadde kortsluttet. Årsak tett drenering og dårlig pakninger.

Husk at det også skal trekke littegranne strøm uansett.

Skrevet

Bilen min trekker også strøm. Fant ut at det var vann under teppet ved venstre bak setet. Dette var pga etter at jeg sotet rutene så hadde ikke han som sotet tette igjen listen inni dørene. Skal nå prøve å få tørket ordentlig å gå gjennom kablene under der. Har i mellom tid installert defa motor og kupe varmer med innebygget batteri lader. Dette er midlertidig løsning til jeg finner ut hvor feilen ligger. I mitt tilfelle var det ikke vann under reservehjulet.

Lykke til med å finne feilen :)

Mvh

Xues

Skrevet

Har vel vært snakk om den batterisensoren også, som sitter på minuskabelen(?). Vis denne er ødelagt vil den kanskje trekke strøm?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

• 3 weeks later...
Skrevet

Hadde nylig tull med min e60. Feilmelding om High battery drain og helt død bil. Naf fikk ikke til starthjelp og ville ta meg til verksted, noe jeg ville vente med. Fikk ladet opp batteriet uten at det hjalp. Så kom jeg over denne videoen,

og vips var problemet løst. Nå kjører jeg uten IBS innkoblet. Deler koster ca 2500 hos GS. Dette bytter jeg en dag det passer :)

Sparte nok en del tusenlapper på ikke å bli kjørt til Jæger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...