Gå til innhold

Min E61 M5


///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

hva er pris på en sånn klutsjbytte jobb med deler? hvor langt er bilen gått, og hvilke symptomer har du på at den må byttes?

Jeg er ikke sikker jeg, men tipper rundt 20tusen? Ikke så mye for delene, men tiden det tar på et dyrt BMW / tilsvarende verksted? Eller er jeg helt på villspor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker jeg, men tipper rundt 20tusen? Ikke så mye for delene, men tiden det tar på et dyrt BMW / tilsvarende verksted? Eller er jeg helt på villspor?

2kompiser av meg som har bytta, mener begge kom på rundt 35.000 :S

Delene var veldig dyre ifølge han som bytta de, også kompis av meg ( ble gjort svart den ene av byttene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer på rundt 35 om svinghjulet også må byttes.

Bilen har gått rundt 85. Symptomene er sluring ved pådrag, når bilen er i et gir. Særlig ved lavt turtall i høyt gir. Blir gradvis verre og verre.

Ingen problemer ved giring eller igangsetting, som jeg trodde symptomene evt ville være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg hente bilen.

Ny clutch og nytt svinghjul.

Gleder meg veldig til en bil som funker igjen, men fy f... for en regning...

Nå har jeg i tillegg til den dyre jobben der vært max uheldig i det siste.

Da jeg skulle låse bilen etter å ha satt den fra meg på verkstedet funket ikke fjernkontrollen så jeg måtte låse den med nøkkelen. Det viste seg at etter glassluke-byttet bak var det kommet vann inn til antenneforsterkeren, så denne måtte byttes.

Har også hatt oljeservice på den, og skiftet bremseklosser forran.

Det ble nærmere 50k det gitt. Kunne jo fått en ålreit bruktbil for det...  :-k

Ikke nok med det, så fikk jeg to dager etter frontrute-byttet steinsprut med påfølgende sprekk, så den må byttes igjen. Helt utrolig... :roll:  

Moralen er - kombinasjonen M-bil og uflaks er dyrt.  :lecture:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen er - kombinasjonen M-bil og uflaks er dyrt.  :lecture:

Kan gå god for denne påstanden... Også sier man at man aldri skal ha slik bil igjen for det blir bare styr og helvete, men så kjører man en liten tur og da er alt glemt iløpet av minutter. :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

au...  dyrt å ha m-bil skjønner jeg. men så er det sikkert fantastisk når det er i orden og da :D 

 

  har fryktelig lyst på e46 m3 neste gang men må ærlig innrømme at jeg er litt skeptisk.    iallefall smg.  trur det blir manuell i såfall :P 

har vært veldig heldig med bmw'ene jeg har hatt hittil da :  ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må være forberdt på at det kan komme kostnader, men det gjelder jo bil uansett. Det er bare litt dyrere med en M, men det er jo på et helt annet nivå enn mer eksotiske biler som Ferrari og Lamborghini.

 

Ikke vær redd for SMG sånn driftmessig. Hva man preferer er en annen sak. Jeg har hatt M3 både med manuell og SMG - begge har sine fordeler og ulemper.

 

Forøvrig så er bilen ganske anneledes å kjøre nå. Merker at alt tar bedre og er strammere. Naturlig nok.

 

Gammelt

post-39583-0-50275300-1402840528_thumb.j

 

Nytt

post-39583-0-47839800-1402840502_thumb.j

 

Gammelt

post-39583-0-55921700-1402840794_thumb.j

 

Nytt

post-39583-0-78492100-1402840481_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei Magnus.

 

Hærlig bil. Kunne tenkt meg en slik jeg også. :-)

 

Og hvis det kan være noe trøst mht utgiftene du har hatt, så måtte tannstangen på min E61 535d 2008 bytte sist år. Gjorde litt andre ting også, men regningen kom på over 40k i tyskland. Dette ville kostet over 80k i Norge.

 

Men man får vel ikke pengene med til neste level.... :-))

 

Ang Nokian så deler jeg din oppfatning at de er uforutsigbare på asfalt. Neste gang blir det Continental igjen. Mye fastere og like god på snø.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...