Gå til innhold

265x35x20 som vinterdekk ?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har (som en kan se til venstre) en ganske stor og tung bil.

Hvordan vil nevnte dimmensjon i piggfritt være?

De fleste jeg ringer og spørr om tilbud på dekk nærmest ler av dimmensjonen og sier at det er totalt ubrukelig...

Selv tror jeg at på en så stor bil så tror jeg ikke den dimmensjonen vil bemerke seg så veldig...men jeg vil jo ikke ha en ubrukelig vinterbil..derfor spør jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt høyere profil om vinteren. Av og til kjører man på snødekte veier med kjettingspor, det er en veldig stor belastning for understellet om ikke dekkene er i stand til å dempe mye av det. Men for å få noe særlig høyere profil må du jo ha lavere felger eller gå så langt ned som 225 bredde. Mitt valg hadde altså vært å kjøpe smalere og mindre felger med normale vinterdekk på både for bedre komfort på nevnte veger og for understellets slitasje sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke ubrukelig når F10 har 245 på vinteren. Men det er nok det at den dimmensjonen er veldig dyr. Jeg ville nok prøvd på noe mindre, for eksempel 245 :)

F10/F11 er jo totalt ubrukelig med 245 på vinteren. Har kjørt piggfri Nokian Hakka R som var helt nye i 245 på F11 og det var jo så håpløst at det var kjedelig å leke med til og med. Null kontakt med underlaget med et lite lag nysnø i en god innlandsvinter.

Ville tenkt meg om før jeg gikk for 265 brede vinterdekk i Trondheim ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke ubrukelig når F10 har 245 på vinteren. Men det er nok det at den dimmensjonen er veldig dyr. Jeg ville nok prøvd på noe mindre, for eksempel 245 :)

F10/F11 er jo totalt ubrukelig med 245 på vinteren. Har kjørt piggfri Nokian Hakka R som var helt nye i 245 på F11 og det var jo så håpløst at det var kjedelig å leke med til og med. Null kontakt med underlaget med et lite lag nysnø i en god innlandsvinter.

Ville tenkt meg om før jeg gikk for 265 brede vinterdekk i Trondheim ja.

Har aldri sagt at dette er en god dimmensjon. Men som du sikkert vet at dette leveres fra forhandler når man vil ha 18" eller større.

Pluss så kommer alt an på hvilke dekk det er snakk om. Jeg kjører med yokohama og min far kjører med Nokian, begge med samme dimmensjon. Men han har en langt sterkere bil enn meg og han har bedre grep på vinteren enn meg. Og begge disse bilene brukes flittig på vinteren i Lillehammer området, så ja jeg vet hvordan vinteren er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dimmensjonen jeg snakker om leveres kun av premium dekk leverandører...:-) Men som sagt usikkert på om det blir helt jævlig å kjøre med...er jo mest by kjøring men vinteren er jo lang så kan jo tenkes at en skal litt hit og dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dimmensjonen jeg snakker om leveres kun av premium dekk leverandører...:-) Men som sagt usikkert på om det blir helt jævlig å kjøre med...er jo mest by kjøring men vinteren er jo lang så kan jo tenkes at en skal litt hit og dit..

Når det kommer til vinterdekk er det uaktuelt å kjøpe noe annet enn det som anses å være blant de absolutt beste. Billigere forsikring får man ikke :) Ville vurdert nøye. Håper du kan få svar fra noen andre med A8, 7-serie eller tilsvarende god bil før du går for så brede dekk. Nokian Hakka R er jo absolutt premium når det kommer til piggfri dekk og de er, i mine øyne, ubrukelig i 245 på 5-serie. Trondheim er jo hjemmbyen til sørpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...