Nidhoggr Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Heisann. En morgen når jeg skulle på jobb, var plutselig luften ute av støtdemperene bak (BMW 520 E39), begge sider. Støtdemperene fremme er OK. Har prøvd å lese meg klok på tekniske tegninger fra GS-Bildeler og diverse, men finner ikke ut av hva det kan være. Alle kabler er OK. Er der en sikring som må sjekkest? Er det kjørecomputeren som har køddet dette til? Kan man fylle på luft i systemet? I så tilfellet, hvor fyller man på? Har ikke funnet noe nippel.
Hpi Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Du har vel sannsynligvis automatisk nivåregulering og da har du også en kompressor i bagasjerommet som skal pumpe opp belgene. Siden den nå har seget ned så har du mest sannsynlig en luftlekkasje i en slange eller nippel etc men hvis det bare er på ei side så kan du ha en punktert belg. Du hører ikke at kompressor går når du skrur på tenning?
stig. Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 som hpi sier,nesten gharantert en luftlekasje eller belg,men jeg tror nok det er belg,evnt kobling ved belg,kompressoren er ikke så lett å høre at går,men hvis bilen er lav,så kan du ta ut reservehjulet og "koppen" under reservehjulet da er det litt lettere å høre den hvis /når den starter, holder med å kun sette på tenning,hvis den er lav da så skal den begynne av seg selv(kompressoren altså)
HMW Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Men.. det er luftbelger til fordel for fjærer.. altså ikke støtdemperen din som har luft. Bare så du er klar over det. Fremme har du ikke luft for det finnes ikke på e39.
Nidhoggr Skrevet September 28, 2013 Forfatter Skrevet September 28, 2013 Heisann.Fant ut hva feilen var.Der er ett eget sikringspanel i bagasjerommet inni høyre side hvor batteriet står (er ett fremme i hanskerommet også).Byttet sikring, og svisj så pumpet den opp bilen igjen.
FredrikE24 Skrevet September 28, 2013 Skrevet September 28, 2013 Har den seget over lang tid? Synes det er rart at bilen skal bli veldig lav ved at sikringen til kompressoren går. Lufta som er i belgene bruker lang tid på å sige ut isåfall, og hvorfor har sikringen til kompressoren røket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå