Gå til innhold

E60 04. Sliter med vann i baksetet. Mulig løst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier.

Har prøvd å finne årsaken, men har ikke blitt mer klok.

Sjekket pakningen i og rundt takluken etter tips, ser fin ut. Samme gjelder med dørene. Så er det noen som har hatt samme problem eller har tips? :)

Dette skjer kun vist det regner veldig mye, ikke ved en bilvask eller en liten regnbye. Også hendt at mattene også er våte. Er liksom ikke vått lenger oppå setene altså ved nakkestøtter. Begynner nesten å lure på om det kan komme fra under setet??

Ser jo tydelig hvor det er vått:

904ma6m9da6vjzyjdjlv.jpg

Skrevet

Har tenkt på det ja:) men har ikke mulighet for å gjøre det i dag, så laget tråd for og se om det kom inn endel forslag først ;)

Skrevet

Det vannet der kan da umulig skyldes vann i dørene, eller lekkasje fra takluke. Hadde en e-39 hvor dreneringskanalene fra takluka gikk tett,men da havnet vannet i fotbrønnen. Der var det forøvrig bare å stake opp kanalene,så var problemet løst.

Sjekket pakning til bakvindu?

Skrevet

Ja det tenker jeg også, fordi det er helt tørt rundt dørene og ved takluken.

Jeg skal ta ut setet senere i dag og sjekke litt.

Ja vet at den listen nederst på bakruten er dårlig, var vist en svakhet på sedan leste jeg meg til, men siden jeg ikke har hatt noe vann problemer før har jeg ikke gjort noe med den, men mulig det kan være synderen? Selv om jeg ikke helt klarer å koble sammen at vannen vil renne til baksetene og ikke i bagasjerom :P

Skrevet

Har tatt ut setet nå og der var det faktisk endel kondens og rennende vann, luktet litt myggel også :o dette er ikke bra!

Når gjenstår det bare og se hvor i svarte vannet kommer fra.

vx93dov80rm87flqhquf.jpg

Dette er vann fra i natt:

:(

otz6ep36cx2n2u4ahcu2.jpg

Eneste listen jeg finner dårlig bak er denne:

ylt07etkisnz1cxft3r8.jpg

Som av og til løsner i kantene, nå har jeg trykket den hard på plass, men ser kan jo ikke være den helt ytterst der? da ville vel vannet rent ned i bagasjerommet vel?

Skrevet

Litt mer søking nå etter en stor regnskyll med nytt "basseng" i setet så fant jeg ut at vannet kommer herfra:

qqm5idgotuqs5e6xzifj.jpg

Som sannsynligvis renner nedover bak sete ryggen og samler seg i bunn.

Så er spørsmålet hvilken list kommer det fra? var vist flere rundt vinduet her. Alle ser også fin ut sånn sett.

6snqqxljrql7vjjehbyz.jpg

Skrevet

Ha såpevann på utsiden av ruta rundt alle lister og pakninger, så blåser du fra innsiden med en blåsepistol. Begynner det å boble noen plass, så har du funnet lekkasjen din :)

Har småtaklukene dreneringer bak også? Vet panoramatakene har dreneringer i alle 4 hjørner. Om du har drenering bak på takluken også, kan denne være synderen.

Skrevet

hmm , ja sikkert ikke dumt det nei.

Om takluka har drenering bak har jeg ingen anelse om, hvordan sjekkert jeg den da? må ned med hele taket? :o

Skrevet

Okei :) får håpe det er så enkelt, det må jo være noe siden det er vått på bakstolpen venstre side.

Er det en salgs slangekobling da? altså en skjøt eller noe?

Skrevet

Fant en liten slange på en ca 5cm etter jeg tok ned litt av taktrekket, men den ser helt fin ut ikke hoppet av "tanken" den er koblet til, ser ut som en tank :P heller ikke hoppet av der den går inn i karosseriet, men kjenner jo at det er vått og fuktig rundt akkurat der.

Skifte den uansett kanskje?

Begynner å bli drita lei fuktig bil hverdag med fult av dugg på rutene og våte seter ](*,)

Utrolig at denne slangen faktisk kan bli ødlagt da den aldri blir rørt eller flyttet på :applause:

Skrevet

Da fikk jeg jeg endelig sjekket sikkert hvor vannet kom fra, det har blitt ny dam i bilen i løpet av dagen mens jeg har vært på jobb, regner endel her nå fortiden som jeg faktisk synes er greit for engang skyld siden jeg da finner lettere ut av problemet :) Og gikk ut i dag mens det dryppet ganske mye og da så jeg med engang hvor vannet kom fra siden tak trekket har hengt på halv åtte siden sist.

miu1ggg7icjezkedeq2b.jpg

Det dryppet fra der jeg har satt sirkler på en slags klips/skjøt.

Dro ut slangen rett over og da fosset det ut der i stedet så da tyder det på at det har vært tett i røret som slangen er koblet til, selve slangen var ikke tett. Så har nå tørket, men ikke satt på igjen trekket for og se i morgen og det har rent mer. Krysser fingerene nå [-o<

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...