bmw520 Skrevet September 19, 2013 Skrevet September 19, 2013 Da blir d et lite trimprosjekt på denne da. dette er skaffet, men alt er ikke montert ennå. By the way, det sitter en 3.0l og ikke 2.5l i denne. Ompogramering av software by TRF-Racing Downpipe blending av EGR fjerne EGR'n og sette inn ny rørstuss. sette inn turbotrykksmåler og en skikkelig eksostemperaturmåler alt utenom turbotrykksmåler er skaffet gjennom TRF-Racing Oppdatering av bilder kommer etterhvert som ting blir montert. Bilen Deler som skal monteres Blending av EGR Erstatter av EGR
bmw520 Skrevet September 22, 2013 Forfatter Skrevet September 22, 2013 Montering av Downpipe og intercooler blir gjort noe senere ved anledning, også eksostempmåler
Hpi Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 Spennende, jeg har kjøpt samme pakken til en E39 530Dat. Venter på downpipe og IC så er det tut og kjør Jeg har kjørt med tilsvarende Steg 1 i 4 år/100.000km så jeg er veldig spent på dette Går du fra original bil til steg 2+? Har du fått den nye softwaren?
Evopower Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 Stilig oppgradering Fint for sånne som meg, som ikke er diesel-spesialister, at du ikke bare forklarer hva du skal gjøre, men hvorfor du gjør det. Hva som er fordelen/ulempene med det og hvor mye effektøkningen blir og hva en standardmotor klarer av ekstra effekt, samtidig som du bevarer holdbarheten. Følger spent med her
bmw520 Skrevet September 22, 2013 Forfatter Skrevet September 22, 2013 går fra orginal til steg2+ ja. softwaren er oppgradert ja. er no småtteri som må fikses før alt funker 100%. ang forklaring på ditt og datt så kan ikke jeg alt. mye info kommer fra TRF-Racing, da han har ganske mer peil på trim en meg. så jeg også fortsetter å lære. spennende på åssen d blir iværtfall. bilen går allerede greit ang effekt så er målet rundt 280hk med steg2+. Men mye vil ha mer tenker jeg. så for vi se om økonomien tillater steg4 etterhvert
Hpi Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 bmw520 skrev: går fra orginal til steg2+ ja. softwaren er oppgradert ja.er no småtteri som må fikses før alt funker 100%. ang forklaring på ditt og datt så kan ikke jeg alt. mye info kommer fra TRF-Racing, da han har ganske mer peil på trim en meg. så jeg også fortsetter å lære. spennende på åssen d blir iværtfall. bilen går allerede greit ang effekt så er målet rundt 280hk med steg2+. Men mye vil ha mer tenker jeg. så for vi se om økonomien tillater steg4 etterhvert Får du ut 280HK kun med downpipe, større IC og software? Alt annet originalt?
bmw520 Skrevet September 22, 2013 Forfatter Skrevet September 22, 2013 Hpi skrev: bmw520 skrev: går fra orginal til steg2+ ja. softwaren er oppgradert ja.er no småtteri som må fikses før alt funker 100%. ang forklaring på ditt og datt så kan ikke jeg alt. mye info kommer fra TRF-Racing, da han har ganske mer peil på trim en meg. så jeg også fortsetter å lære. spennende på åssen d blir iværtfall. bilen går allerede greit ang effekt så er målet rundt 280hk med steg2+. Men mye vil ha mer tenker jeg. så for vi se om økonomien tillater steg4 etterhvert Får du ut 280HK kun med downpipe, større IC og software? Alt annet originalt? Jepp men man presser nok de siste hk`ene når det gjelder hva turbo klarer, men med annen turbo, så vet jeg i værtfall om 2 biler som har gått over 300hk.
Hpi Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 Ja var det jeg lurte på om strikken er strekt en smule Større turbo og andre dyser så er det vel 300+ hk Er vel egentlig mer bekymra for girkasse enn motor Jeg får 260hk med steg 2+ på en 530Dat. Er vel standard oppsettet uten noen tøyde grenser.
NBCustom Skrevet September 22, 2013 Skrevet September 22, 2013 Kult med automat! MYE bedre og kulere enn manuell syns jeg!! Følger spent med, og har selv god erfaring med TRF! Jeg fikk rotet det litt til for meg selv en gang, men TRF hjalp meg ut av det! Anbefales
bmw520 Skrevet September 22, 2013 Forfatter Skrevet September 22, 2013 TRF-Racing er også en nærmere bekjent av meg. der av tøye strikken litt. MEN.... tøyer den nok ikke så veldig mye, da han vet ganske så gått hva han driver med. ang trim å ikke trim, så handler d like mye om kjørestil. ikke no problem å ødelegge en normal bil heller. ang girkassa er jeg selv litt spendt, da dette er prelift,og der er kassa noe svakere en på facelift. men men vi for se, enten så funker den, eller IKKE Større turbo og dyser, så prater vi ganske greit over 300+ tenker jeg Målet er uansett rundt 280hk og 600nm om man for ting til å funke. og det regner jeg med. Problemet er at det ikke sitter org 530 turbo og dyser i denne motoren det er grunnen til at jeg ikke har den effekten som jeg burde ha. Steg2+ har en standard effekt på 260hk. så det stemmer. men jeg strekker den litt mer, men selvsagt på eget ansvar. Bytter nok både større turbo og dyser etter hvert, men pengene må rekke til også.
Hpi Skrevet September 23, 2013 Skrevet September 23, 2013 Ja det blir spennende. Jeg har selv preface girkassa men har nå kjørt i 4 år/100.000km med 218Hk/450Nm som tilsvarer sånn noenlunde TRF steg 1 uten et feilslag så jeg tror også at det er mye som går hvis man unngår å herje. @NBCustom, Ja det virker som han har god peiling så jeg har også veldig tro på dette. Helt enig angående Automat vs manuell. Hvis det ryker så er det flere firma både i Norge og utlandet som reklamerer med at de kan bygge opp disse kassene (5L40E) til å tåle mer enn de gjorde originalt. Hadde kontakt med en kar i Usa som mente han kunne bygge de opp til å tåle minst 50% mer enn originalt så da får det bli neste prosjekt isåfall
bmw520 Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 girkassa kan nok holde ganske lenge ved å ikke værre for hard på gasspedalen. men å fått den ca 50% sterkere en originalt hadde ikke vært dumt men sikkert dyrt? skulle det bli for mye tull, så vurderer jeg å bygge om til manuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå