Gå til innhold

Koding av F10 / F11


torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, mange takk for tips.

 

Jeg har en fil som heter "Code AwayDK.est", mener dette er tokenfila.

 

Da skal jeg prøve uten at motoren er igang, da er det vel best at jeg kobler til en lader.

 

Men går ikke tenninga av av seg sjøl etter kort tid?

Du må følge instruksjonene for installasjon av tokenet. Finnes forskjellige versjoner, og det meste der ute er jo hacket. Dersom alt er installert riktig, kan du jo begynne å se om du har kontakt med bilen:

 

Connect E-Sys to your Car:

Connect ENET cable between car's OBD port and network port of laptop.

Switch on the ignition of the car, don't start the engine.

You will notice laptop tries to connect to the car. Wait a few minutes until the network icon on laptop shows a Connection with the yellow exclamation point over it. If you don’t see the network icon due to your laptop settings, wait for a minute.

Start your E-Sys on your laptop.

Press connect button on top row of E-Sys to connect car with the laptop.

It opens up a dialog box.

Select the correct TargetSelector for your model of the car, e.g. F025 and not F025_DIRECT for X3 model.

Select "Connection via VIN" and press Connect.

Wait for the Connection message. Click OK. If the connection was established successfully you see the selected target in the status bar at the bottom.

 

Hvor stopper det opp? Har nettverkskortet ditt kontakt med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, og mange takk for tips Sapio.

 

Har nå avinnstallert hele programmet og innstallert på nytt. Men samme resultat ](*,)

 

Koblet til kabel, ventet litt og symbolet local tilkobling med gul trekant dukket opp og sa "ingen eller begrenset tilkobling". Satt på tenninga (startet ikke motor) og ventet en stund, men fremdeles gul trekant på tilkoblingsikonet. Startet E-Sys og satt riktig "søkesti" for EST og ODX under settings. Men under connection fliken star det kun 50000 ut for Base port. 

 

Startet connect knappen og bilens VIN kommer opp I "Connetction via VIN", velger Connection via VIN som viser:  WBAFV31040DWxxxxx_DIAGADR10, (5 siste tall erstattet med "x")men det fylles ingenting ut I Target og Connectknappen er grå, altså ikke aktiv.

 

Jeg kommer dermed ikke videre.

Skulle jo tro programmet har kontakt med bilen så lenge riktig VINnummer kommer opp. :sad:

 

Har du eller andre tips til hva som er feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om installasjonen er riktig. Du har lest en fil som heter "E-Sys - Installation Instructions.txt"?

Du har kopiert inn alle filene fra psdzdata? 

 

ZGW programmet skal ikke brukes samtidig med E-Sys, men vet ikke om det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anathema, sendte deg en PM, da er det nok en feil med innstallasjonen.

 

Får ta det rolig forfra igjen. Fint om du kunne sende meg instruksjonen du har. jeg har en I pdf format.

 

Hvilke filer har du kopier og lagt hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, har nå fått programmet til å virke. Men har fremdeles problemer.

 

Det jeg har gjort er å laste ned E-Sys 3.34.3, og brukt Psdz-data ok Token(est) fila fra programmet som fulgte med kabelen( http://www.ebay.com/itm/151362340848 ), dette er V50.3.

E-Sys programmet som fulgte med kabelen 3.23 fikk jeg ikke til å fungere.

 

Alt går greit helt til jeg skal lese CAS(40) CAFD-fila. den vil ikke leses, den neste "grønne" CID CAFD leses ok, og det kommer opp mappe med +tegn.

 

Har lest av I-step, og har versjon F010-14-03-503. Slik jeg har forstått det bestemmer vesjon av I-step hvilken versjon man minimum må ha av Psdz-data.

I skjermbilde2 står det F010-13-07.505 kan noe av dette medføre at jeg ikke får lest av CAFD-fila??

 

Ellers har jeg testet med WIN-XP og WIN7, og begge ser ut til å funke fint med E-Sys.

 

Men noe er altså galt hos meg, noen som har ideer om hva??

 

 

post-61718-0-71163200-1413627482_thumb.p

post-61718-0-36771700-1413627508_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...