Gå til innhold

jager på tomgang

sondre82
 Share

Anbefalte innlegg

har en bmw som jeg akkurat har byttet innsugsmembran på. fordi den ulet på tomgang og jaget. fikk beskjed om at jeg måtte bytte luftmengde måler. det var derfor den gikk så urent (jaget). kjøpt ny og satt inni dag! da ble den "værre" vist den går på tomgang går den på 150 omdreininger også plutselig kommer den opp på 1000 for så og dette ned igjen, driver på sånn hele tiden helt til den dør helt. lamdasonene på eksos ble byttet i vinter, lukter veldig eksos (bensin) av bilen. blir snart sprø.!!!!!!!!!! noen som har vært borti???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig mye som kan gjøre at den jager, kjøp deg en boks med startgass og begynn søket, etter at jeg hadde bytta så å si alt som har med motorstyring/tomgang å gjøre så fant jeg ut at noen hadde justert på CO-skruen inni luftmengdemåleren, tok meg 5 min å fikse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme feil. Feilen hjå meg var vatten oppi kontakten til Gasspjeldsensoren, og andre gang så var sensoren defekt.

Napp kontakten på sensoren ut, og start opp. Du får dårlig gassrespons, men motoren burde stoppa å jaga.

Viss forandring så får du måla gasspjeld-sensoren ut med eit ohm-meter. Motstanden burde variera frå ca 1kohm til 4kohm. Sensoren min måler ca 1.2kohm til 4.5kohm.

Du skal vera forsiktig med å vaska tomgangregulatoren med noke som legger igjen olje film. Startgass/forgassarrens/bremserens er bedre då den fordamper vekk.

Samme gjelder viss du vil vaska LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme feil. Feilen hjå meg var vatten oppi kontakten til Gasspjeldsensoren, og andre gang så var sensoren defekt.

Napp kontakten på sensoren ut, og start opp. Du får dårlig gassrespons, men motoren burde stoppa å jaga.

Viss forandring så får du måla gasspjeld-sensoren ut med eit ohm-meter. Motstanden burde variera frå ca 1kohm til 4kohm. Sensoren min måler ca 1.2kohm til 4.5kohm.

Du skal vera forsiktig med å vaska tomgangregulatoren med noke som legger igjen olje film. Startgass/forgassarrens/bremserens er bedre då den fordamper vekk.

S

Samme gjelder viss du vil vaska LMM.

hvor sitter gass spjeld sensoren....

amme gjelder viss du vil vaska LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...