sondre82 Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 har en bmw som jeg akkurat har byttet innsugsmembran på. fordi den ulet på tomgang og jaget. fikk beskjed om at jeg måtte bytte luftmengde måler. det var derfor den gikk så urent (jaget). kjøpt ny og satt inni dag! da ble den "værre" vist den går på tomgang går den på 150 omdreininger også plutselig kommer den opp på 1000 for så og dette ned igjen, driver på sånn hele tiden helt til den dør helt. lamdasonene på eksos ble byttet i vinter, lukter veldig eksos (bensin) av bilen. blir snart sprø.!!!!!!!!!! noen som har vært borti??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Bmw og motor? Prøv å napp av kontakten på Gasspjeld sensoren, og start opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Falskluft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Her er det veldig mye som kan gjøre at den jager, kjøp deg en boks med startgass og begynn søket, etter at jeg hadde bytta så å si alt som har med motorstyring/tomgang å gjøre så fant jeg ut at noen hadde justert på CO-skruen inni luftmengdemåleren, tok meg 5 min å fikse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Prøv å legg tomgangsmotoren i diesel etpar timer. Den enden med slanger inn/ut altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Bmw og motor? Prøv å napp av kontakten på Gasspjeld sensoren, og start opp. m60 3 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 m60 3 liter 7serie E38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Har hatt samme feil. Feilen hjå meg var vatten oppi kontakten til Gasspjeldsensoren, og andre gang så var sensoren defekt. Napp kontakten på sensoren ut, og start opp. Du får dårlig gassrespons, men motoren burde stoppa å jaga. Viss forandring så får du måla gasspjeld-sensoren ut med eit ohm-meter. Motstanden burde variera frå ca 1kohm til 4kohm. Sensoren min måler ca 1.2kohm til 4.5kohm. Du skal vera forsiktig med å vaska tomgangregulatoren med noke som legger igjen olje film. Startgass/forgassarrens/bremserens er bedre då den fordamper vekk. Samme gjelder viss du vil vaska LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Har hatt samme feil. Feilen hjå meg var vatten oppi kontakten til Gasspjeldsensoren, og andre gang så var sensoren defekt. Napp kontakten på sensoren ut, og start opp. Du får dårlig gassrespons, men motoren burde stoppa å jaga. Viss forandring så får du måla gasspjeld-sensoren ut med eit ohm-meter. Motstanden burde variera frå ca 1kohm til 4kohm. Sensoren min måler ca 1.2kohm til 4.5kohm. Du skal vera forsiktig med å vaska tomgangregulatoren med noke som legger igjen olje film. Startgass/forgassarrens/bremserens er bedre då den fordamper vekk. S Har hatt samme feil. Feilen hjå meg var vatten oppi kontakten til Gasspjeldsensoren, og andre gang så var sensoren defekt. Napp kontakten på sensoren ut, og start opp. Du får dårlig gassrespons, men motoren burde stoppa å jaga. Viss forandring så får du måla gasspjeld-sensoren ut med eit ohm-meter. Motstanden burde variera frå ca 1kohm til 4kohm. Sensoren min måler ca 1.2kohm til 4.5kohm. Du skal vera forsiktig med å vaska tomgangregulatoren med noke som legger igjen olje film. Startgass/forgassarrens/bremserens er bedre då den fordamper vekk. Samme gjelder viss du vil vaska LMM. hvor sitter gass spjeld sensoren.... amme gjelder viss du vil vaska LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 hvor sitter gass spjeld sensoren..og tomgangs regulatoren?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Søker du litt på google, så finner du da ut. Regulatoren, og sensoren sitter på samme plass, på gasspjeld huset. Dei finner du her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 oki da får jeg prøve å se om jeg finner ut noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 28, 2013 Forfatter Share Skrevet September 28, 2013 ikke noe bedring i det hele tatt. eneste jeg merka når jeg tok av kontakten på det innerste spjellet så gikk den veldig høyt på tomgang!!!! så jeg aner ikke jeg. uler fortsatt i innsugsmembran enda også ved høyt turtall!!! så gir opp snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 28, 2013 Share Skrevet September 28, 2013 Ka skjer viss du kobler av luftmasse måleren, og starter opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre82 Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Ka skjer viss du kobler av luftmasse måleren, og starter opp? kjører uten luftmassemåler nå. da går den "rent" bedre hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå