Mathias Holtsdalen Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 Hallo! har nå kjøpt førstebilen og rakk ikke mer en å komme hjem med den før den begynte å fjuske, den hakker på turtall og virker ikke helt frisk, tok av kontakten til LMM og ser ut som det manger noe i ene hullet der. er det feil eller er den ikke i bruk? håper på bra svar!
glue Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 neppe det som er problemet, på mange kontakter er ikke alle kontaktene i bruk Mest sannsynlig kam/veivsensor. men ta å få tatt en diagnose, det vil nok løse mange spørsmål
Mathias Holtsdalen Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 ah huff... mye jobb å bytte? har ikke ekstremt med peiling enda hvordan får jeg tatt diagnose? eventuelt hvor? takk for hjelp kan få slengt ut en film om det trengs
Fokinfast Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 Diagnosetest kan du ta hos alle godkjente verksteder, tror ikke det koster mer enn en 500lapp eller noe Har det samme til meg, bare at min kveles på litt over 4500rpm Så skal ta diagnosetest å firhjulskontroll ganske snart
Mathias Holtsdalen Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Kjører bilen til en kompis som har utstyr og er bilmekaniker om få strakser!
Fokinfast Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Bra, hvis du finner ut noe, så gi meg beskjed, helst på privat melding, da det kanskje kan være det samme til meg
Mathias Holtsdalen Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Bra, hvis du finner ut noe, så gi meg beskjed, helst på privat melding, da det kanskje kan være det samme til meg Skal gjørra det! vi sjekka LMM og kontakten igår, 0 forskjell etter bytting og styring, rensa innsuget så godt vi kom til, hjalp ikke, sjekka kamsensoren, den var sliten, så vi bytta den, ikke noe forskjell bilen står på verkstedet hans nå og han skulle ta å se på den te veka så gir beskjed! vanvittig irriterende!
Fokinfast Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Jeg skjønner deg jævli godt! Prøv å bytte bensinfilter, det skal ihvertfall jeg. Tenkte jeg skulle bytte kam også, og kamsensor/veivsensor i tillegg til filterbytte, så blir det vel bytte av oljefilter også
scoot Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Fusker den generelt eller fusker den kun ved akselerasjon? Sjekkliste: - Coiler ( Bilen hoster ofte mellom 2500 - 3500 rpm ved en eller flere dårlige coiler ) - Tomgangsregulator - Vakuumlekkasjer
Mathias Holtsdalen Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 AH sweet! rett etter 3k rpm så gir det seg! gir bedskjed til han som skrur på bilen nå!
Mathias Holtsdalen Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Fusker den generelt eller fusker den kun ved akselerasjon? Sjekkliste: - Coiler ( Bilen hoster ofte mellom 2500 - 3500 rpm ved en eller flere dårlige coiler ) - Tomgangsregulator - Vakuumlekkasjer bil er ikke noe jeg ser spesielt flink på enda, så jeg spørr bare litt med engang hvordan sjekker jeg eventuelt coilene? hvordan sjekker jeg tomgangsregulatoren
scoot Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Coilene er litt "tricky" å sjekke siden det er vanskelig å se om de er ødelagte. Den ofte eneste løsningen er å kjøpe et sett med brukte coiler og prøve å bytte alle, eller en og en til problemet er bortet. Men ett tips: har du èn uoriginal coil og 5 originale, så er problemet ofte den uoriginale. Det lønner seg også å se etter om det ligger oljesøl rundt pluggene, da kan toppdekselpakningen være ødelagt og oljen er skylden i problemet. Tomgangsregulatoren ligger under innsuget, følg slangen på høyre side av innsugsbjelgen rett før gass-spjeldhuset så finner du den. Den har ofte skyld ved fjusking/stopping på tomgang. Hvis den fusker oppover i registeret er det mest sansynlig ikke tomgangsreggen.
Mathias Holtsdalen Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 har 2 stk coiler liggende, får prøve bytte bytt ut en og en da pluggene så fine ut, altså ikke olje på de, forgje eiger av bilen som jeg kjøpte for parr dager siden sa han hadde bytta pakninga, men virker som en luring han så er ganske itvil om pakninga er bytta ang regulatoren, må den bare byttes for å sjekke? er ikke noe jeg kan prøve før jeg eventuelt kjøper ny? den går fint på tomgang (fjusker da) en ting jeg har nevt er att bilen går dårlig! OG AT DEN IKKE FJUSKER ET SLAG NÅR DEN ER KALD!!
scoot Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Ved feil på coiler så fjusker den kun når temperaturen begynner å stige, vanligvis. Tomgangsregulatoren kan vaskes hvis den er skitten, pleier å funke. Fjusker den, eller høres det kun ut som den "feiltenner" på tomgang? Altså litt hostete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå