Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! har nå kjøpt førstebilen og rakk ikke mer en å komme hjem med den før den begynte å fjuske, den hakker på turtall og virker ikke helt frisk, tok av kontakten til LMM og ser ut som det manger noe i ene hullet der. er det feil eller er den ikke i bruk? :)

20130925_231408_zps3b6c457e.jpg?t=138014

 

 

håper på bra svar! :) 

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

neppe det som er problemet, på mange kontakter er ikke alle kontaktene i bruk

 

Mest sannsynlig kam/veivsensor. men ta å få tatt en diagnose, det vil nok løse mange spørsmål

Skrevet

Diagnosetest kan du ta hos alle godkjente verksteder, tror ikke det koster mer enn en 500lapp eller noe :-) 

Har det samme til meg, bare at min kveles på litt over 4500rpm :) 

Så skal ta diagnosetest å firhjulskontroll ganske snart :-) 
 

Skrevet

Bra, hvis du finner ut noe, så gi meg beskjed, helst på privat melding, da det kanskje kan være det samme til meg :smile:

Skal gjørra det! :) vi sjekka LMM og kontakten igår, 0 forskjell etter bytting og styring, rensa innsuget så godt vi kom til, hjalp ikke, sjekka kamsensoren, den var sliten, så vi bytta den, ikke noe forskjell :P

 

bilen står på verkstedet hans nå og han skulle ta å se på den te veka :) så gir beskjed! :)

 

vanvittig irriterende!

Skrevet

Jeg skjønner deg jævli godt! :) 

Prøv å bytte bensinfilter, det skal ihvertfall jeg. :-) 

Tenkte jeg skulle bytte kam også, og kamsensor/veivsensor i tillegg til filterbytte, så blir det vel bytte av oljefilter også :) 

Skrevet

Fusker den generelt eller fusker den kun ved akselerasjon? 

 

Sjekkliste:

 

- Coiler ( Bilen hoster ofte mellom 2500 - 3500 rpm ved en eller flere dårlige coiler )

- Tomgangsregulator

- Vakuumlekkasjer

Skrevet

Fusker den generelt eller fusker den kun ved akselerasjon? 

 

Sjekkliste:

 

- Coiler ( Bilen hoster ofte mellom 2500 - 3500 rpm ved en eller flere dårlige coiler )

- Tomgangsregulator

- Vakuumlekkasjer

bil er ikke noe jeg ser spesielt flink på enda, så jeg spørr bare litt med engang :)

hvordan sjekker jeg eventuelt coilene?

 

hvordan sjekker jeg tomgangsregulatoren 

Skrevet

Coilene er litt "tricky" å sjekke siden det er vanskelig å se om de er ødelagte. Den ofte eneste løsningen er å kjøpe et sett med brukte coiler og prøve å bytte alle, eller en og en til problemet er bortet.

Men ett tips: har du èn uoriginal coil og 5 originale, så er problemet ofte den uoriginale.

Det lønner seg også å se etter om det ligger oljesøl rundt pluggene, da kan toppdekselpakningen være ødelagt og oljen er skylden i problemet.

 

Tomgangsregulatoren ligger under innsuget, følg slangen på høyre side av innsugsbjelgen rett før gass-spjeldhuset så finner du den. Den har ofte skyld ved fjusking/stopping på tomgang. Hvis den fusker oppover i registeret er det mest sansynlig ikke tomgangsreggen. 

Skrevet

har 2 stk coiler liggende, får prøve bytte bytt ut en og en da :P

 

pluggene så fine ut, altså ikke olje på de, forgje eiger av bilen som jeg kjøpte for parr dager siden sa han hadde bytta pakninga, men virker som en luring han :P så er ganske itvil om pakninga er bytta :P

 

ang regulatoren, må den bare byttes for å sjekke? er ikke noe jeg kan prøve før jeg eventuelt kjøper ny? :P

 

den går fint på tomgang :) (fjusker da)

 

en ting jeg har nevt er att bilen går dårlig! 

 

OG AT DEN IKKE FJUSKER ET SLAG NÅR DEN ER KALD!!

Skrevet

Ved feil på coiler så fjusker den kun når temperaturen begynner å stige, vanligvis. 

Tomgangsregulatoren kan vaskes hvis den er skitten, pleier å funke.

Fjusker den, eller høres det kun ut som den "feiltenner" på tomgang? Altså litt hostete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...