Gå til innhold

Hvor vanlig er det at h.trykkspumpe skjærer seg? km. etc.


MoldE90
 Share

Anbefalte innlegg

En uke etter motorbytte (ny) får jeg motorstopp på ny. Etter over en uke med feilsøking finner de ut at høytrykspumpa er full av spon, og det hadde ført til at dysene hadde tetnet. Utskifting av pumpe, dyser og tilhørende ca 50.000,-  Ble rådet til å kjøpe ny motor for en mnd. siden, men når bilen var nesten ferdig blir jeg fortalt at alt er flyttet over fra gamle motoren, dyser,turbo,pumpe osv. Ble med en gang skeptisk da bilen hadde gått 160k. Grunen for å bytte istedenfor å reparere var jo at jeg skulle være trygg på at motoren ville ha garanti (2 år) og en driftsikker bil. Ikke mye jeg kunne gjøre når jobben allerede var gjort. Fikk beskjed om at jeg hadde vært max uheldig, men at de hadde hatt biler inne med samme problem før. Synes at jeg burde få informasjon om bruken av gamle deler og risiko som da følger FØR de monterte de, eller aller helst før jeg tok tilbudet om "ny" motor og arbeidet til 67.000++. Hører med til historien at kløtchen var slitt og måtte byttes og (11.000++) sluttregning over 80.000,- og nå 50.000,- til? Noen som har peiling på rettigheter/ansvarsforhold?  Bilen blir nok ferdig denne uka, så skulle gjerne hatt noen innspill før jeg henter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e90 318d 2008 143hk 160.000km

Mine alt. da jeg gikk for ny motor var 1. komplett brukt motor (fra sverige e.l.) 2. skifte reg. kjede og strammer m.m. (20 timer+i arbeid) 3. selge den som den stod. (med avleiringer i strammer og kjede som hadde hoppet over en tann) Hadde vært fint med info om risiko for ytterlige kostnader kunne stå i kø med den løsningen jeg ble anbefalt, av verkstedet som bestilte ny motor og sto for selve jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig vanlig, men kan skje. Jeg skifta høytrykkspumpe på en bil pga. feil på trykkregulator. 2 km ut på prøveturen så skar den seg og reg reima tannet over. Da ble det ny motor og ny pumpe igjen.

Du høres ut til å ha vært ekstremt uheldig her... Hadde vært bedre å kjøpt en brukt motor og flyttet over alt av innsprøytning til din. 50.000 kr for dyser, rør og pumpe er en ekstrem sum å betale for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...