lindstad Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 Har nå fått problemer med varmeapparat vifta. Den går en liten stund før den stopper også begynner den å gå igjen. Vet det kan være motstand,klimapanelet eller ett réle.. men om det er en "kjent" feil på e46 eller andre bmw'r
Glenno Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 Final stage er iallfall blitt et kjent problem på E46. Gjort noen søk?
glue Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 99% sikkert motstanden til viftemotoren, meget enkel sak å skifte, gjort på 5 min
lindstad Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Har ikke sett noe på det, men er en kompis som skal se på det i morgen
vetu03 Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Helt sikkert viftemotstand som noen over her sier:-) Begynn å sjekk det.
lindstad Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2013 Men kan vifta fortsatt få strøm selv om viftemotstanden er ødelagt?
Alpejohn Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Det kan den!Vifta mi var helt lik da min var gåen, etter jeg stoppa bilen, så stoppa vifta. Så gikk det 5 sek så starta vifta opp igjen og av og til pulserte litt opp og ned, eller holdt seg på jevnt turtall, for så og stoppe en stund etterpå. Den gikk også veldig ujevnt ved oppstart.Bytta FSU og allt ble borte.
lindstad Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2013 Takk for svar;) fsu, er vel motstanden?;p den sitter på passasjersiden forran,må ut med hanskerom osv for å komme til?
Alpejohn Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Motstanden ja. Da jeg skulle bytte leste jeg på bimmerforums.com at det ble anbefalt å kjøpe orginal, da de uorginale ofte var av dårligere elektronikk og ikke holdt så lenge.Om det er noe i det, vet jeg ikke. Aner ikke hvor den er på E46. Om du søker så finner du garantert på google
Reef89 Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Det kan den! Vifta mi var helt lik da min var gåen, etter jeg stoppa bilen, så stoppa vifta. Så gikk det 5 sek så starta vifta opp igjen og av og til pulserte litt opp og ned, eller holdt seg på jevnt turtall, for så og stoppe en stund etterpå. Den gikk også veldig ujevnt ved oppstart. Bytta FSU og allt ble borte. Samme symptomer på min, skiftet motstand og polar sensor, funket kun en stund, men nå er det samme problemet Kan det være selve viften da? så jo ikke helt ny ut da jeg tok den ut for å si det sånn, men rart når den virker av og til da, men er veldig tom for ideer nå.
lindstad Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2013 Min går til bilen blir litt varm, så stopper den i noen minutter før den begynner igjen.. så da får jeg prøve å bytte motstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå