Gå til innhold

Lillert's 530ix prosjekt


Lillert
 Share

Anbefalte innlegg

så det lå litt olje i røret fra innsuget og ned til tomgangsmotoren, men det var bare helt øverst i innsuget. Har hatt ut tomgangsmotoren, og den så ikke så møkkete ut egentlig. Skal uansett prøve å rense den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. 
Prøv å nullstill feilkoder, koble fra batteriet slik at ECU'en får nullstilt seg og prøv å start igjen. Kan kanskje være relatert til O2-sensor hvis ECU'en fortsatt er innstillt etter den gamle hvis den var dårlig? Hvis du har kobla fra LMM får du også en feilkode som må resettes.

Gjør det og la den så gå en stund, så ECU'en får justert seg etter den nye O2-sensoren! Kan jo være det som er problemet :)

ECU'en "lærer" av O2-sensoren, så hvis du har byttet den kan det gå en liten stund før den går helt fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som det er et problem med styreenheten da. Når du sier styreenhet, mener du da ECU'en? Hvis de ikke får kontakt med den, kanskje den er ødelagt? Sjekket hvordan den ser ut? Kan den ha blitt fuktskadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd da kanskje? Eller kanskje noen ledninger du har glemt å koble sammen igjen når du har byttet interiør?

 

Ser bra ut forresten! :D Gleder meg til å se ferdig resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket de mest obvious plassene jeg kunne glemt noe, men begynner å helle mot et ledningsbrudd nå, tror jeg. Skal få hjelp av fetteren min til å sjekke litt en dag :) Vi fikk bytta en ABS sensor som var gåen idag, så nå funker hvertfall ABS og 4x4 systemet skikkelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet mange gode forslag her nå forresten! rensa tomgangsregulatoren skikkelig idag, men heller ikke til noen forandring :( Etter jeg bytt ECU så går den greit, eneste problem nå er tomgangen og bunndraget, som er veldig hakkete og ujevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

nei, men LMMen jeg prøvde var fra en m50b20, så tror ikke den var noe mer funksjonell en den jeg har på min nå, så har fortsatt en finger på LMMen. Skal kjøpe en ny, men må få lønning først. Er det ikke den så bytter jeg kamsensor.

 

Er det noen i Skiensområde som kunne vært behjelpelig med å låne meg en 6-polet lmm så jeg kan prøve den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...