powerfulglenn Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Heisann! skal bygge lukka kasse til mitt focal element som er lik på det bilde og elementet er 12", men mange liter skal den ha? og jeg vet ikke om jeg skal ha den åpen eller lukket helt enda kom med innspill takk på forhånd Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Min erfaring er ihvertfall at det er mye lettere å få en kasse med vent til å lyde bedre. Anbefalt volum burde stå på nettsidene til Focal. Om ikke kan du helt sikker gooogle deg fram til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Er ikke lettere å få portet kasse til å låte bedre, snarere tvert i mot. Er ikke bare å lage til et høl så er man ferdig, man må vite litt hva man driver med For enkelhetens skyld hadde jeg bygget en lukket kasse på kanskje 40-50 liter. Finnes ingenting som heter "perfekt kasse" for et element. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Takker for svar men 40-50L fungerer greit? burde jeg ha noe demper vatt i kassa? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Neida, det trenger du ikke bare sørg for at kassa er tett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Syns 40-50 liter hørtes mye ut. Finn ut modellnavnet/nummeret på elementet så finner du optimalt kassevolum på det o`store internet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Ja nei, har ikke peiling jeg aner ikke hva jeg driver med... Ellerno Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Tbardalen har nok rett i det han sier man skal ha så mye liter men hvordan målte man volume i kassa igjen? l*b*h ? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Gange desimeter i de tre retningene ja 5x4x6,7=134. Eller: 50x40x67cm er lik 134 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2013 http://www.focal-america.com/wp-content/uploads/2010/09/30A1DB.pdfDet er det elementet mitt, Men hvis jeg vil ha noe som puncher skikkelig og holder takta? Skal jeg bygge 25L kasse da?For jeg gidder ikke ha en bass som bare durer og rister og er upressis, Derfor har jeg bare Focal i hele bilen Driver og undersøker litt på Utopiaene og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2013 kunne evt noen ha laga noen mål? for den skal ikke være skråskjært liksom mål jeg kunne ha fulgt og kappa noen plater og satt i sammen også hadde det rommet 25liter evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 25 liter føler jeg blir alt for lite. Kjør på med rundt 40 liter du Det står forøvrig der at 40 liter gir en dypere bassgjengivelse. Kjør på med dette. Verktøy til kassekapping: http://84.202.192.163/bilstereoforbundet/tools/speakerbox_cutout.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2013 Nice! takker så mye for god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 Som jeg opprinnelig prøvde å si før jeg ble nedstemt av en med myye mer peiling enn meg, jeg har hatt 12" access i flere biler og brukt resrvehjulsbrønnen som vanligvis tillater en firkantet kasse på mellom 25 og 40 liter. Min erfaring er at Focalen spiller overlegent best, i mine ører, i ca 35 liter. Men minst like viktig er forsterker, det har nesten ikke noe å si hva du monterer elementet i hvis du ikke har en god forsterker til å drive det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 25 liter føler jeg blir alt for lite. Kjør på med rundt 40 liter du Det står forøvrig der at 40 liter gir en dypere bassgjengivelse. Kjør på med dette. Verktøy til kassekapping: http://84.202.192.163/bilstereoforbundet/tools/speakerbox_cutout.php Dypere? Enn hva? Og på bekostning av hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå