Gå til innhold

Hvilken kasse til focal?


Anbefalte innlegg

Er ikke lettere å få portet kasse til å låte bedre, snarere tvert i mot. Er ikke bare å lage til et høl så er man ferdig, man må vite litt hva man driver med ;)

 

For enkelhetens skyld hadde jeg bygget en lukket kasse på kanskje 40-50 liter. Finnes ingenting som heter "perfekt kasse" for et element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.focal-america.com/wp-content/uploads/2010/09/30A1DB.pdf

Det er det elementet mitt, Men hvis jeg vil ha noe som puncher skikkelig og holder takta? Skal jeg bygge 25L kasse da?
For jeg gidder ikke ha en bass som bare durer og rister og er upressis, Derfor har jeg bare Focal i hele bilen :D Driver og undersøker litt på Utopiaene og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg opprinnelig prøvde å si før jeg ble nedstemt av en med myye mer peiling enn meg, jeg har hatt 12" access i flere biler og brukt resrvehjulsbrønnen som vanligvis tillater en firkantet kasse på mellom 25 og 40 liter. Min erfaring er at Focalen spiller overlegent best, i mine ører, i ca 35 liter.

Men minst like viktig er forsterker, det har nesten ikke noe å si hva du monterer elementet i hvis du ikke har en god forsterker til å drive det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...