M-tech02 Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Hei fikk turbohavari på bilen i sommer, og fikk endelig tid til å bytte turbo i helga. skulle ta ett oljeskift ikveld før jeg hadde oppstart på bilen. først så klikket det bare i startmotoren, så på med startkabler for å prøve på nytt. bilen startet og gikk i ca 5-10sek før den stoppet igjen. prøvde på nytt startet og stoppet med engang. ventet litt og prøvde på nytt å da startet den og gikk i 5-10sek. dette gjentok seg ett par ganger til. noen som vet hva som er feil? er det muligens bare det at det er for lite strøm? at den ikke klarer å dra nok strøm gjennom startkablene?(er noen gamle tynne startkabler)
Otis Skrevet Oktober 3, 2013 Skrevet Oktober 3, 2013 Det kan jo være feil med mye rart, kanskje det er trøbbel med diesel tilførsel? Men om batteriet er helt flatt så kan det vel være et problem. Dog så starter jo bilen, og det er jo i start øyeblikket det trengs mest strøm... Så jeg vet ikke.
stig. Skrevet Oktober 3, 2013 Skrevet Oktober 3, 2013 er ikke noe startsperre som driver å kødder litt med deg a? hvis den har stått med flatt batteri lenge
M-tech02 Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2013 nei var ikke heeelt flatt...mn er jo snodig da bilen startet og gikk fint da jeg kjørte den inn i garasjen.og når den starter nå høres den helt fin ut ikke noe motorlampe eller noe ulyd, men går bare 5-10sek før den stopper helt.
stig. Skrevet Oktober 3, 2013 Skrevet Oktober 3, 2013 samme symptomen har jeg hatt på en bil engang, å det var innsugslangen mellom LMM og innsug som hadde detti av,
M-tech02 Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2013 hm. kan jo sjekke over luft tilførselen en gang til. men mener på at luftslangene inn og ut på turbo og inn på innsug og ic er på.
M-tech02 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2013 har nå hatt av alle luftslanger på nytt å sjekket om det lå noen filler/papir igjen. har også dobbelt sjekket når jeg monterte de at de er skikkelig på osv. men ingen forskjell.. viss det ligger noen feil koder inne som jeg kan plages med vil da bilen starte i det heletatt?
Otis Skrevet Oktober 7, 2013 Skrevet Oktober 7, 2013 Det er ikke feilkodene i seg selv som sørger for at bilen ikke starter, som oftest. Men en feil som faktisk er der er lettere å se om man tar en diagnose.
320 cd Skrevet Oktober 7, 2013 Skrevet Oktober 7, 2013 En dieselbil går vel selv om du kobler av/fra batteriet, i motsetning til en bensinbil?
Otis Skrevet Oktober 8, 2013 Skrevet Oktober 8, 2013 Både ja å nei. Det utsagnet gjelder biler som før i tiden hadde 100% mekaniske pumper. Mens dagens biler har for mye sensorer og elektriske pumper så de vil da stoppe når batteriet blir koblet av.
M-tech02 Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2013 inkompetent mekaniker(meg selv) var årsaken til startvanskene. kom på at jeg hadde hatt av innsuget, så plokket det av på nytt for å sjekke om jeg hadde gjort noen feil der. visste seg at jeg hadde koblet feil på to vakumslanger som gav meg problemene:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå