Gå til innhold

Start problemer etter turbobytte 320d 02mod


M-tech02
 Share

Anbefalte innlegg

Hei fikk turbohavari på bilen i sommer, og fikk endelig tid til å bytte turbo i helga. skulle ta ett oljeskift ikveld før jeg hadde oppstart på bilen. først så klikket det bare i startmotoren, så på med startkabler for å prøve på nytt. bilen startet og gikk i ca 5-10sek før den stoppet igjen. prøvde på nytt startet og stoppet med engang. ventet litt og prøvde på nytt å da startet den og gikk i 5-10sek. dette gjentok seg ett par ganger til. noen som vet hva som er feil? er det muligens bare det at det er for lite strøm? at den ikke klarer å dra nok strøm gjennom startkablene?(er noen gamle tynne startkabler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være feil med mye rart, kanskje det er trøbbel med diesel tilførsel?

Men om batteriet er helt flatt så kan det vel være et problem. Dog så starter jo bilen, og det er jo i start øyeblikket det trengs mest strøm... Så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå hatt av alle luftslanger på nytt å sjekket om det lå noen filler/papir igjen. har også dobbelt sjekket når jeg monterte de at de er skikkelig på osv. men ingen forskjell.. viss det ligger noen feil koder inne som jeg kan plages med vil da bilen starte i det heletatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja å nei. Det utsagnet gjelder biler som før i tiden hadde 100% mekaniske pumper.

Mens dagens biler har for mye sensorer og elektriske pumper så de vil da stoppe når batteriet blir koblet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inkompetent mekaniker(meg selv) var årsaken til startvanskene. kom på at jeg hadde hatt av innsuget, så plokket det av på nytt for å sjekke om jeg hadde gjort noen feil der. visste seg at jeg hadde koblet feil på to vakumslanger som gav meg problemene:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...