Gå til innhold

Selge som del-bil eller reparere?


jesper.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 316i(e46) fra 1999. Bilen har gått 190.000km og all service-historikk er fulgt til punkt og prikke. Forrige uke spratt jeg frem og tilbake fire ganger i autovernet på E6(var blåis), og jeg lurte på om bilen er verdt å reparere, eller om jeg burde selge den som del-bil.

Snakket med verksted som kunne fikse fronten og skjermen over venstre hjulet for ca. 15.000,-(Dette inkluderer ikke frontspoilerleppa) Bilen vil da være kjørbar, men ikke kosmetisk pen. Det som da gjenstår å gjøre er: fikse bulkene langs sidene(om det lar seg gjøre), kjøpe nye sommerfelger med dekk, sette på leppa i front og lakkere hele bilen.

Bilen er strøken innvendig.

Se bilder for skader.

 

Hva vil, økonomisk sett, være smartest å gjøre?

Og hva vil jeg eventuelt kunne få for bilen om jeg selger den slik den er nå?

 

Veldig takknemlig for svar! :)

 

post-76712-0-20625900-1381005239_thumb.j

post-76712-0-12287200-1381005254_thumb.j

post-76712-0-73677200-1381005266_thumb.j

post-76712-0-70021900-1381005289_thumb.j

post-76712-0-60805100-1381005309_thumb.j

post-76712-0-96583500-1381005328_thumb.j

post-76712-0-20520000-1381005350_thumb.j

post-76712-0-92386100-1381005398_thumb.j

post-76712-0-18749900-1381005417_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo ingenting, du kan jo bare kjøpe nye dører og frontskjermer så er du kommet kjempelangt allerede. Hjulbuene bak må sveises eller rettes ut igjen, men det er ikke vanskelig å finne noen som kan gjøre det.

 

Jeg skulle nesten ønske å hatt så småe skader da jeg kolliderte min E46 på Søndag :<

 

SÅNN skal en delebil se ut som før du gjør noe:

 

xqfz.jpg

 

v0gv.jpg

 

Har ikke noe imot å bytte min bil med din bil, å reparere dette koster 50000... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men jeg ser at det ligger biler ute på finn, bla. en 2002 mod, 320 som har gått 150.000 til 43.000,- og den ser strøken ut.

Og jeg vet ikke, men jeg tipper på at det vil koste rundt 25-30.000,- og reparere min bil, og da vil jeg jo få maks 40.000,- igjen for den...

Så om jeg får solgt bilen min for 10.000,- eller mer, slik som den står, så er jo det mest økonomisk.

Men jeg vet ikke, så det er derfor jeg spør.

Håper på flere svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis må betale noen for å hjelpe deg er løpet kjørt. Dersom du derimot bygde lego som liten, er ikke dette noe stress å få bilen kjørbar dersom du får tak i brukte deler i rett farge. Dersom du legger ut 5-6k på bilen og får den nok i kjørbar stand, får du garantert igjen dette når du selger bilen etter vinteren i kjørbar stand, istedenfor å selge den nå som delebil. I værste fall lærer du noe :),  15k synest jeg derimot var latterlig billig for ett verksted.

 

 

Sturmtiger, denne bilen er jo langt værre enn din :P skadene er jo overalt. Bilen din skulle jeg fått presentabel på ei helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Sett litt rundt etter deler og det vil komme på ca. 8.000,- for å få den i kjørbar stand, men jeg har ikke funnet noen i riktig farge. Jeg vet om en, som er veldig flink til å lakkere, og som lakkerer bilen for meg for noen få tusen om jeg kjøper lakk.

Men er det noen som vil kjøpe en bil som har vært i "krasj"(airbaggene utløste seg ikke engang), full av bulker på sidene og mangler frontleppa? Luftfilteret ble klemt litt inn mot motoren under "krasjen", men motoren starter og går som en klokke.

Men hva tror dere jeg eventuelt kunne fått for bilen slik den står nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fornuft i å reparere, spørsmålet er om du er like sta som meg. Slik bilen står nå tror jeg ikke Yngve sitt bud er langt fra verdien dersom bilen er strippa for utstyr slik en typisk 316 er levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fornuft i å reparere, spørsmålet er om du er like sta som meg. Slik bilen står nå tror jeg ikke Yngve sitt bud er langt fra verdien dersom bilen er strippa for utstyr slik en typisk 316 er levert.

Såpass ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er ganske enkelt, se på det som dama di, hadde du gått ifra ho vis ho hadde lagt på seg 5 kilo ekstra som er merkbar forandring, så selger du bilen i deler, vis du ikke hadde gjort det, tar du den lille "støyten" for og få hu perfekt igjen :) Fordelen med bilen er vel det at hu er mer trofast enn noen som helst dame :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daså... Men jeg burde vell minst klare å få 10.000,- for den? Med fult funksjonell motor, to dører uten riper, alt interiør i fin stand, drivverk og rammer fikk ingen skade, nye bak lyker, airbaggene har ikke eksplodert og nye vinterdekk(Continental dekk på 18" original m-felg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daså... Men jeg burde vell minst klare å få 10.000,- for den? Med fult funksjonell motor, to dører uten riper, alt interiør i fin stand, drivverk og rammer fikk ingen skade, nye bak lyker, airbaggene har ikke eksplodert og nye vinterdekk(Continental dekk på 18" original m-felg).

10000 er nesten standard summen for alle norsk regget E46 delebiler. Kommer også ann på utstyrsnivået ditt da, og tilstanden til alle delene.

 

Vet ikke hvor mye du ga for denne bilen, men er det under 30% av den totale kjøpesummen av bilen, i utgifter så er det verdt det, da du taper ikke så mye når du skal eventuellt selge den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 er nesten standard summen for alle norsk regget E46 delebiler. Kommer også ann på utstyrsnivået ditt da, og tilstanden til alle delene.

 

Vet ikke hvor mye du ga for denne bilen, men er det under 30% av den totale kjøpesummen av bilen, i utgifter så er det verdt det, da du taper ikke så mye når du skal eventuellt selge den igjen.

Takk for ett supert svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...