Gå til innhold

98- BMW M3 E36 3,2 drifteprosjekt


pinadud
 Share

Anbefalte innlegg

Coiloversene er på!! :-D samtidig så byttet jeg styrestag, prøvde å space de ut 6mm, det hjalp faktisk overraskende mye. Så da er det bare veltebur, som har blitt utsatt litt for mange ganger nå, så noen forsterkede foringer i bærearm foran og bak :)

Så noen bilder :)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

M3 3.2 prosjekt drift :

http://bimmers.no/topic/771257-98-bmw-m3-e36-32-drifteprosjekt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så nøye så unnskyld om det er sagt før, men når du kjører med true coilovers bak (som er samme som jeg ville gjort) så MÅ du forsterke karrosseriet i dempertårna bak. 

Dette er ett allerede svakt punkt på E36 og når du har dette oppsettet kjører du ALL fjeringsbelastning gjennom det festet.

Om du får buret spesialsveiset ville jeg sveisa det inn på tårna med forsterkningsplater.

Slik som dette:
http://www.gsrautosport.com/chassisandcage.html

 

(dette er Essas formula d E46, samme løsning med coilovers bak som deg. Vant jo hele serien så må jo virke bra)

 

Ellers kult projekt! vurderte samme bilen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så nøye så unnskyld om det er sagt før, men når du kjører med true coilovers bak (som er samme som jeg ville gjort) så MÅ du forsterke karrosseriet i dempertårna bak.

Dette er ett allerede svakt punkt på E36 og når du har dette oppsettet kjører du ALL fjeringsbelastning gjennom det festet.

Om du får buret spesialsveiset ville jeg sveisa det inn på tårna med forsterkningsplater.

Slik som dette:

http://www.gsrautosport.com/chassisandcage.html

(dette er Essas formula d E46, samme løsning med coilovers bak som deg. Vant jo hele serien så må jo virke bra)

Ellers kult projekt! vurderte samme bilen selv!

Hehe, takk for omtanken! :) men blir ikke noe problem det! Dempertårnene blir forsterket og integrert i velteburet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med:) Har tenkt tanken med slik bil til litt banekjøring jeg også.. Blir vel ikke for galen pris på denne når den er "ferdig"?

Det spørs veldig på omfanget av "ombyggingen" engelske biler er hovedaaklig billige, men vil du ha en hel en som ikke har gått så langt, så koster det deg jo deretter. Skal du ha ordentlig coiloversett så bør du regne med 10k, bur kommer fort på 15k, så er det jo nye seter, seler og ratt, som skal være fia godkjent, så det baller fort på seg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen levert inn for å få seg et lite bur og litt sånn :) har også en gåen dynamo, men kommer bare til å sette inn en fra en 325, som faktisk lader mer enn den originale m3 dynamoen :) har også bestilt M-striper som er 30 * 200cm :) tror jeg vil ha de sånn her ca : 

ybegujem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...