Gå til innhold

Tips til førstebil?


Diiesel
 Share

Anbefalte innlegg

Om du har lyst på E32 er det jo bare å se på dette også, ta deg tid til du finner akkurat den bilen du ønsker deg! 

E32 blir ikke noe tapsprosjekt iforhold til noe annet, bil er tap uansett. 

 

Finn en E32 med kun smårusk på, gjør den til din egen og kos deg med den! E32 er kongebiler! 

 

Fine E32 deler finnes tilsalgs på brukten, skinninteriør etc. Så her er det muligheter!

 

Selv kjøpte jeg en E24(6-serie) som 17-åring, det skal jeg si deg var stas. Jeg ville i utgangspunktet ha E32, men fant ingen der og da som var et godt nok utgangspunkt. På en måte angrer jeg litt på litt kortsiktig tankegang ved førstegangskjøpet, selv om å eie en E24 i ung alder har vært minnerikt, skulle jeg heller sett å eie bilen fremdeles(rusten tok knekken på den), en litt nyere og moderne bil med større utvalg av ettermarkeds-deler og billigere karroserideler hadde vært bedre. Jeg ønsket meg en mørk E32 som jeg kunne senke og ha breie felger på med sota ruter(mafia-stil). Jeg fant aldri denne mørke før jeg kjøpte en knall rød 6-serie istede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg e36 for et par dager siden :) og det er min førstebil :) jeg hadde ikke lyst til å bruke mye penger på førstegangsbilen, så da ble det en billige og fin 318 :) 

 

Har vært fan av e36 lenge, så valget ble lett for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var pen den der ja! Godt å vite at jeg har mye å velge mellom.

 

Trenger jo selvsagt senk og mattsvart folie over hele, og kanskje felger og, men ellers var den jo toppers! Likte interiøret og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Får vel dra denne tråden fram igjen, ettersom at det ikke er såå lenge til jeg skal ha førstebil (6 måneder, pluss minus.. :P)!

 

Leter etter to gullrekker, den første er vel 3-serie sedan med rekkesekser, manuell girkasse, bensin, sort interiør og ikke mer enn 200 000km på telleren, og den andre er 5-serie stasjonsvogn med rekkesekser, manuell girkasse, bensin eller diesel og sort interiør, og selvsagt ikke så mye på telleren her heller. Kan legge til 20 000,- på budsjettet fra før av, dvs. 70 000,- totalt. Har dere noen tips? :)

 

525 TDS? Drar de greit?

Var ikke store utvalget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en e34 525+/525tds

Med manuellkasse (og gjerne diffsperr )så har du kanonbil !

Burde gå an å finne en bra en innenfor budsjettet ditt ;)

Er på min tredje no..

sendt from my unicorn using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45494522

Denne her? Etter min mening så ser interiøret helt jævlig ut, og den spilleren er en ganske så stor skuffelse for en 5-serie.. Hvis jeg skal ha 525TDS må jeg nok gi markedet litt tid :P

 

Er det andre seriøse sider å lete etter bil utenom Finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hvis duvil ha tds så gå for e34 og ikke e39 etter min mening :) men btw, har selv en 523i e39 manuell sedan og syns motoren kler bilen ypperlig :))) ikke så altfor gale forbruk heller, ligger vell på literen på milen på blandet kjørig, og gir ofte litt ekstra på i lyskryss osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons! Hvorfor mener du at jeg heller skal gå for E34 istedenfor E39? Er det noe en bør tenke litt ekstra over hvis en kjøper E39?

Her fant jeg en som så relativt grei ut: http://www.finn.no/45557048

Noen som tørr å anslå hva det vil koste å fikse alle småfeilene? (inkl. riften i setet)

hvis det er noen som har en bil, som passer noen lunde til kravene mine, og til billig penge; send meg pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...