Gå til innhold

Vil gjøre litt med min 118d. :)


Anbefalte innlegg

Angående tuning av den motoren så ta en prat med TRF-Racing her på forumet. Han er seriøst dyktig på tuning av BMW diesel. Har selv steg 2 tuning hos han i min 118d 122hk og den går veldig bra nå.

Uansett hvem som gjør en omprogramering for deg så sørg for at den nye softwaren stenger ERG ventilen. Da slipper du problemet med soting i innsuget.

 

Når man tuner en diesel motor idag så er det ikke bare effekten man er ute etter. 

 

Også greit å ha i bakhodet at ALLE motorene som sitter i 1 serien er en 2L og at det er veldig få ting som er forskjellige på de forskjellige modellen. Eksempel er så det kun turbo og dyser som er forskjellig på min 118D(122hk) og en ((120(320d)(163hk)). Alt annet er likt så en tuning av den motoren ødelegger den ikke. Man øker jo ikke turbotrykket eller noe særlig. Hos meg ble det økt 0,1bar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tidligere saker med Dolk, så ville jeg styrt unna han.

 

Du har to store og seriøse aktører innen BMW(ESS og TRF), da er det ingen grunn til å benytte noen andre, som ikke sitter på samme ekspertisen.

Jeg har gode erfaringer med tuning fra TS Racing i Oslo/Lørenskog og.. 

De fleste biler har i dag en "teller" som registrerer når det blir gjort endringer og programering i hjernen, men TS er den eneste såvidt jeg vet som klarer å nullstille denne telleren slik at tuningen blir "usynlig", og dermed slipper man bortfall av garantier etc. Og så slipper man slike avslørende bokser som er koblet til siden det er en omprogramering.

Jeg har chippet flere bmw`er der og vært fornøyd hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med tuning fra TS Racing i Oslo/Lørenskog og.. 

De fleste biler har i dag en "teller" som registrerer når det blir gjort endringer og programering i hjernen, men TS er den eneste såvidt jeg vet som klarer å nullstille denne telleren slik at tuningen blir "usynlig", og dermed slipper man bortfall av garantier etc. Og så slipper man slike avslørende bokser som er koblet til siden det er en omprogramering.

Jeg har chippet flere bmw`er der og vært fornøyd hver gang :)

Tviler på at TS har noe som ikke ESS\TRF har.

 

Jeg hadde tuning fra TS på min forrige 118d, Ikke spesielt imponert over TS, tvert imot faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De fleste biler har i dag en "teller" som registrerer når det blir gjort endringer og programering i hjernen, men TS er den eneste såvidt jeg vet som klarer å nullstille denne telleren slik at tuningen blir "usynlig", og dermed slipper man bortfall av garantier etc.

Det stemmer at det er teller i EDC17/MED17 og den kan vi også nullstille eller sette på det tallet som var før man begynte å tune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...