marius paulsen Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 har kjøpt meg en 2010 x1. den har business stereo.kunne tenke meg mere lyd. ser at bmw har et alpine oppgraderings sett men greier ikke å finne ut om dette også inneholder høytalerne under fremseter. de bør vel også byttes for å få litt mere bass. er det noen som har forslag til oppgraderinger her. vil at det skal se mest mulig orginalt ut og være mest mulig plug and play. har dog skrudd mye bmw så litt kan jeg jo modifisere om jeg må Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Alpine-kittet er kun elementer i dørene og diskanter. Sub-ene forblir uendret. Dette skal være en av de bedre oppgraderingene man kan gjøre for pengene. Når det gjelder sub-ene sliter Alpine-forsterkeren med å drive sub-er som er så mye større, men en ting folk har hatt hell med er å bytte til sub-ene som er i Logic7/HarmanKardon-anlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2013 Alpine-kittet er kun elementer i dørene og diskanter. Sub-ene forblir uendret. Dette skal være en av de bedre oppgraderingene man kan gjøre for pengene. Når det gjelder sub-ene sliter Alpine-forsterkeren med å drive sub-er som er så mye større, men en ting folk har hatt hell med er å bytte til sub-ene som er i Logic7/HarmanKardon-anlegget. så alpine forsterkeren driver sub-ene også. hmm harman kardon subene kostet 3900 pr stk på koed .tror min kone kommer til å bli gal om jeg bruker 8000 på bare subene. er det noen billigere løsninger på subene? alpine settet bestiller jeg når jeg får lønn;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Av egen erfaring så blir det en god del mer futt kun ved å bytte forsterker. Den originale forsterkeren (eller Head Unit om du har minste anlegget uten ekstern forsterker) leverer ikke stort med effekt. Om du tenker gå for Alpine-kittet kan du jo høre hva du syntes etter det er installert. Jeg vet ikke spekken på Alpine forsterkeren men den leverer sikkert litt mer effekt en hva du har nå. Dersom du har minste anlegget så har du 6.5" under setene. Se om du finner noen originale 8" brukt. Enten fra 676 HiFi system eller 677 HiFi Pro/Harman Kardon. Disse skal passe rett inn i "kassene" som 6.5" er montert i. Å kjøpe nye originale BMW høyttalere er fullstendig meningsløst i mine øyne, ekstremt overpriset i forhold til hva du får på lydfronten. De er dog lettdrevne, nettopp fordi de må kunne fungere med den lille effekten original forsterker/HU leverer. Det finnes endel alternativer på 8" fra andre leverandører, men de fleste krever nok at du har en litt kraftigere forsterker for å klare å drive dem skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2013 har funnet brukte 677 HiFi Pro/Harman Kardon høytalere for å ha under setene på ebay. skal kjøpe disse og så kan jeg oppdatere senere når jeg får montert sjiten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå