Gå til innhold

Hva slags bredde og ET på E46?


AndersM
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å kikker på hjul til nye bilen.. Men noen år siden jeg hadde Bmw..så falt litt av på hva som passer..

E46 touring er bilen. Satt på coilovers(blir skrudd til pen høyde) :)

Men gidder ikke valse..

Går det med 9x19 forran? Sammen med smale 225/35. ET kan jo alltids sjongleres med..

Bak vet jeg hva som funker, men usikker forran mtp klaring til det justerbare+buen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 9x19 ET44 fremme og bak på min gamle E46 sedan. Null problem fremme på ytterkant. Vet ikke om de tar i coilovers siden jeg selv hadde "vanlig" senkesett. 

Hadde først 235/35 fremme og bak. Null subb. Satt på 255/30 bak senere. Subbet litt. Hadde gått klar med en ørliten justering av camber.

 

Som du ser så er der enda litt mer plass utover fremme.

047.jpg

 

 

Edit: Når jeg tenker meg om så hadde jeg ca. et hårstrås mellomrom mellom demper og felg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 235/35-19 på 8,9" ET40 fremme. Det skrapte med coilovers (ikke med standard senkesett)

Så har jeg hatt 225/40-18 på 8" ET37 fremme. Det skrapte med coilovers (ikke med standard senkesett)

Har pleid å bruke 10mm spacer på hver side, selv om det sikkert hadde holdt med 5mm.

Bak er det straks mye bedre (med mindre du har ekte coilovers der kontra fjær med justeringskopp og seperat demper)

Der kan du ha ET46 og lavere, alt etter felgbredde.

Jeg synes det er finest med ET30f og ET35b på 235f og 265b (8,5-8,9"f og 9,5" bak)

Men da vil det subbe litt bak. Foran får du felgen helt ut, uten at det subber.

Alternativt burde ET30f og ET45b funke uten valsing for overnevnte dimensjon. Men det kan forekomme subbing bak på ET45 med sedan og touring, ved senk tilsvarende M-sport eller lavere.

Da kan du slenge på 255 dekk f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...