Gå til innhold

Kjøpt brukt E36 325i 1993 mod


Ludvig Schjerve
 Share

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte for litt over en uke siden en 325i som ble EU godkjent i juli, ifølge selger var det noe "småfiks".
Fulgte med en mangellapp fra EU kontrollen, der ble det påpekt en del lyspærer, lekkasje i slangene til vindusspylerne, og ett rusthull i kanalen høyre bak.

Det som feilte bilen når vi var og så på den var utløserlageret, ABS pumpe eller noe i nærheten lagde lyd og det var lite kjølevæske på bilen, greit nok. Ble også konstatert på tur hjem at girkassen var utslitt (fikk ikke prøvekjørt den så veldig langt pga den var avregistrert). Det var også rust på begge dører venstre og alle hjulbuer. Lekker også kjølevæske som en helt.
Greit nok fikk prutet den ned en god del, rusthullet så ikke så stort ut når vi besiktiget bilen, er vell heller ikke så populært å begynne å slå på og skrape i det før man eventuelt har handlet.

Fikk igår satt bilen opp på bukker, viser seg da etter å ha tatt av skjørt, pirket og plukket at jeg får hånden min inn i det hullet som var bemerket i EU kontrollen, det er også 2 hull på nesten samme størrelse på venstre side av bilen, er og bulk i kanalen på høyre side med rusthull og en bæreevne som mariekjeks.

Spørsmålet mitt er nå, har dette villet passert en EU kontroll? eller er det blitt foretatt en kompistjeneste her?
Jeg føler meg vertfall rundlurt... har sendt mail til selger, dog ikke fått svar enda.

post-76710-0-78207700-1381608806_thumb.j

post-76710-0-28368400-1381608809_thumb.j

post-76710-0-86860000-1381608807_thumb.j

post-76710-0-83116900-1381608805_thumb.j

post-76710-0-67366300-1381608804_thumb.j

post-76710-0-38852300-1381608803_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det rottent.

Husk at en eu kontroll ikke er noe å stole på. Så rusten som denne ser ut, kunne man nok sett om du hadde tittet nøyere før handel.

Kan jeg spørre om hva du ga for bilen? Det er det avgjørende iforhold til om du skal føle deg lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nesten bare gitt opp å kontakte selger, ei uke etter at jeg kjøpte min 525ia, så røyk kassa. prøvde å kontakte på det som var men ingen svar ...

Men! Synes du bør prøve likevel, man vet aldri. Kanskje du kan få tilbake litt penger?

vil påstå at du er blitt lurt da jeg ikke ville selv ha gitt 20.000 maks.. men nå er ikke jeg e36 menneske da ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at prisen jeg fikk prutet meg til er ok med tanke på slitt girkasse, utløserlager og abs pumpa. Får tak i delene til det for de 8000,- jeg prutet av.
Men når det nå ligger ann til at begge kanalene + forsterkning må byttes så ble det altformye... Kan vell legge til at jeg aldri har brukt ett sveiseapparat så er ikke en jobb jeg kan hive meg på selv akkurat.

Får jeg ikke kontakt med selger blir det å ta kontakt med forbrukerrådet vertfall, så får vi se hvordan løpet går etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sette bort denne rustjobben tror jeg det vil koste mer enn det er verdt.

Ikke bare er det masse rust,du kommer garantert til å finne mer når du begynner å pusse og kappe i denne bilen.

 

Greit at PKK ikke sier så mye om bilens tilstand,men det der er alvorlig rustangrep i bærende konstruksjon og skulle ikke vært godkjent spør du meg.

 

Det hjelper sikkert ikke mye,men hadde det vært meg hadde jeg ringt den sjappa dette er godkjent på.

Ville også ringt forrige eier å krevd tilbake endel penger.  Denne hadde jeg ikke gitt stort for med den rusten og gåen girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik synlig rust er vel i grunn ikke noe å klage på, siden det er noe man skal se når man kjøper bilen.

 

rust er i grunn som isfjell, du ser bare toppen av det.

Biler som selges med ettermontert sideskjørt er veldig sannsynlig ikke så pen under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en formening om hva noe slikt koster å fikse?

Hvis du skal få et verksted til å bytte begge kanalene er det MYE arbeid. Mange verksteder vil nok ikke påta seg jobben for det er risiko for at resultatet ikke blir 100% og de må gi garanti på jobben. Vil tippe kr. 15-20 000,- bare for jobben med kanalene :( så 27 000 er ikke denne bile verdt. Sorry !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestill nye kanaler fra koed eller noe, kostet rundt 2000 sist jeg bestillte så finner du deg en bonde med et sveiseapparat, dette er ikke så forbanna vanskelig. bytta begge kanaler på min gammle tok meg 4 timer på hver side med effektiv jobbing, og vist du legger bodyshots på etterpå så blir det så bra som det kan blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ett brukt sveiseapperat og start i en ende. Fint vinterprosjekt og dette er det mange som har gjort før deg, for e36 ruster på akkurat samme plassene uansett.

 

Dette hadde du derimot funnet ut av hadde du gjort 10 min research med sjekkpunkt for e36 på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...