Gå til innhold

F11 fargevalg


BMV
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer ny F11, og greier ikke å bestemme meg helt for farge.
Jeg skal ha msport, og det står mellom Alpinhvit, Sophistogrå og Spacegrå.
Faktorer som teller: Estetisk fin (smaksak), "skjuler" skitt og lort, "skjuler" riper, blir lettsolgt om 7 år, annet (?)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge er smak og behag...., må nesten velges av den som skal eie...

 

Min mening;

  • Hvit er populær farge i dag, men de som husker for en tid siden så var hvit en upopulær fargen, til og med var prisen billigere. Anbefales ikke i det hele tatt.
  • Spacegrå er en sikker farge mot skitt, jeg holdt på å velge denne, men kanskje litt kjedelig.
  • Sophistogrå, er en toff og flott farge, den bytter farge etter lysforholdene, jeg er storfornøyd. Tips hvis du velegr denne, du må ha mørke lister, ikke blanke lister med denne fargen. Du ser min bil med linken under.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for den fargen du har lyst på, fremfor å tenke på videresalg. Min påstand: "Alle" kjøper grå/sort bil pga videresalg, men svært mange kunne egentlig tenkt seg andre farger. En ond sirkel det der. (Nå er ikke standardfargene til F11 de sprekeste heller da, dessverre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge er smak og behag...., må nesten velges av den som skal eie...

 

Min mening;

  • Hvit er populær farge i dag, men de som husker for en tid siden så var hvit en upopulær fargen, til og med var prisen billigere. Anbefales ikke i det hele tatt.
  • Spacegrå er en sikker farge mot skitt, jeg holdt på å velge denne, men kanskje litt kjedelig.
  • Sophistogrå, er en toff og flott farge, den bytter farge etter lysforholdene, jeg er storfornøyd. Tips hvis du velegr denne, du må ha mørke lister, ikke blanke lister med denne fargen. Du ser min bil med linken under.

Lykke til

Takk!

Dette er temmelig likt hvordan jeg tenker i disse dager :-)

(Har lenge hatt alpinhvit som førstevalg, men blitt litt skeptisk til den fargen i det lange løp, dvs. 5-7 år)

Hva vil du si om Sophistogrå når det gjelder synlighet av riper og skitt/lort? (Ikke så ille/synlig som for karbonsort, håper jeg)

(Det er dette jeg er skeptisk til vedr. mørk bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for den fargen du har lyst på, fremfor å tenke på videresalg. Min påstand: "Alle" kjøper grå/sort bil pga videresalg, men svært mange kunne egentlig tenkt seg andre farger. En ond sirkel det der. (Nå er ikke standardfargene til F11 de sprekeste heller da, dessverre).

Jeg har/hadde lyst på hvit helt til sjefen min kom med en "vekker" da han sa "skal du virkelig ha hvit, altså..." (og så kom argumenter som kanskje litt "bling bling" (flashy) og pimpaktig, tungsolgt om 5-7 år, lite eksklusivt, )

Da fikk jeg uoppfordret bekreftet mine antakelser for hva en del tenker om hvit.

Ja, jeg bør velge hva jeg synes er fint, men dette påvirkes jo også litt av hva andre mener, dessverre.

Når det gjelder utstyr mtp. videresalg så er jeg faktisk litt i tenkeboksen vedr. panorama, som jeg ikke helt ser verdien av til 18000 kr. Jeg hadde det alltid stengt med dekselet for i 8 år på min E61. Takluke var fint før aircondition kom i alle biler (90-tallet), slik at man kunne få litt kjøle-effekt gjennom luka. Men jeg registrerer at halvparten av alle F11 på finn.no har panorama, og at mange har det som et must.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om syv år er denne bilen nok verdt rundt 200-250. Jeg kan alri tenke meg du får 18000,- mer for bilen om den har panorama, men den kan muligens være litt enklere å selge.

Ja, den blir nok enklere å selge, men det finnes sikkert alltids noen som ikke vil ha et "kranglete panoramatak" på en 7 år gammel bil.

(Men nå vet jeg jo ikke om panorama på F11 får/har de samme problemer som de på E61 heller da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til som kona sier, hvit virker plastikk aktig ut... :smile:

 

Når det gjelder riper og slikt så er jeg vel ikke den rette til å uttale meg så mye om da bilen står stort sett inn og vaskes kun med såpekanon, er ennå ikke polert, dvs jeg har ikke en eneste ripe, men riper vil du nok se bredre med en mørk bil en lyse farger, vell og merke i sola.

 

Vil også legge til at de nye fargene som blant annet Volvo har er flotte, litt brun gull aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til som kona sier, hvit virker plastikk aktig ut... :smile:

 

Når det gjelder riper og slikt så er jeg vel ikke den rette til å uttale meg så mye om da bilen står stort sett inn og vaskes kun med såpekanon, er ennå ikke polert, dvs jeg har ikke en eneste ripe, men riper vil du nok se bredre med en mørk bil en lyse farger, vell og merke i sola.

 

Vil også legge til at de nye fargene som blant annet Volvo har er flotte, litt brun gull aktig.

Ja, hvit er nok mer av typen elsk/hat enn sølv/grå/svart.

Misforstår jeg deg litt, eller mener du at man lett kan få riper som vises av å polere bilen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...