Gå til innhold

F11, sportsseter eller komfortseter?


BMV
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer ny F11 m-sport, og greier ikke å bestemme meg for om det er verdt 18000 for komfortseter i stedet for sportsseter.
Jeg har hatt E61 med komfortseter, og disse var utmerket, ikke bare setet og innstillingene i seg selv, men også at man fikk minne kombinert med ratt/speil, el.justerbart ratt (med heve/senke-funksjon før/etter kjøretur) og kantsteinfunksjon ved revers.
 For E61 var jo forskjellen mellom komfortseter og sportsseter ganske stor, men for F11 (Facelift/LCI) så har jeg fått inntrykk av at sportssetene har blitt veldig bra.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Anbefaler følgende, kutt ut soltaket (panorama taket) og sett inn komforstolene, å kjøre rundt med sola i tryne er ikke så lurt. Disse stolene er helt fabelagtig på langturer, det er ingen annen bilmerke som slår de på komfår.

Jeg er litt der nå, dvs. heller komfortstoler enn panoramatak :-)

Har du komfortstoler?

Har du panoramatak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde ikke dette vært noe å lure på engang. Komfortsetene både ser- og er bedre enn sportssetene. Prisdifferansen på disse er heller ikke så altfor ille (snarere tvert imot), tatt utstyrsnivået på setene i betraktning.

 

For å få fullutstyrte sportsseter må man ut med følgende: 

  • 459 Elektrisk setejustering: 12.200,-
  • 488 Korsryggstøtte: 3.980,-
  • 481 Sportsseter: 6.450,-
  • Totalt: 22.630,-

Til sammenlikning koster komforseter:

  • 456 Komfortseter (inkludert 459 og 488): 25.000,-
  • Totalt: 25.000,- (differanse: 2.370,-)

Når det gjelder panoramaglasstak ville jeg ikke vurdert en bil uten. Jeg ville mye heller hatt panoramaglasstak enn fulleffektsversjon. Forskjellen på 163hk og 184hk er heller ikke merkbart stor, så her får du "lite" for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde ikke dette vært noe å lure på engang. Komfortsetene både ser- og er bedre enn sportssetene. Prisdifferansen på disse er heller ikke så altfor ille (snarere tvert imot), tatt utstyrsnivået på setene i betraktning.

 

For å få fullutstyrte sportsseter må man ut med følgende: 

  • 459 Elektrisk setejustering: 12.200,-
  • 488 Korsryggstøtte: 3.980,-
  • 481 Sportsseter: 6.450,-
  • Totalt: 22.630,-

Til sammenlikning koster komforseter:

  • 456 Komfortseter (inkludert 459 og 488): 25.000,-
  • Totalt: 25.000,- (differanse: 2.370,-)

Når det gjelder panoramaglasstak ville jeg ikke vurdert en bil uten. Jeg ville mye heller hatt panoramaglasstak enn fulleffektsversjon. Forskjellen på 163hk og 184hk er heller ikke merkbart stor, så her får du "lite" for pengene.

Takk for fyldig svar!

Ville du valgt alpinhvit, spacegrå eller sophistogrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aldri ha 5-serie uten komfortseter og adaptive lys. Mye annet kan jeg klare meg uten, men ikke de to tingene :)

Regner med du kjører mye på veier uten gatelys da, for ellers er det vel ikke særlig behov for adaptive lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har komforstolene, har ikke soltak.

 

Lykke til med valget, husk det er du som skal velge og husk det er du som skal bruke bilen og ikke minst, det er du som skal betale... :smile:

Takk for det!

Ja, jeg glemmer i allefall ikke at det er jeg som skal betale....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fyldig svar!

Ville du valgt alpinhvit, spacegrå eller sophistogrå?

 

Jeg ville nok valgt Sophistogrå metallic. Hvit ville jeg ikke engang vurdert, kjedelig og alt for vanlig. Aller helst ville jeg valgt Moonstone metallic (evt. Titansølv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt Sophistogrå metallic. Hvit ville jeg ikke engang vurdert, kjedelig og alt for vanlig. Aller helst ville jeg valgt Moonstone metallic (evt. Titansølv).

Godt å høre at sophistogrå anbefales! :-)

Jeg var lenge for alpinhvit. Synes F11 med den fargen har noe fint og rent ved seg, og den fremhever visse detaljer godt, men har nærmest slått den fra meg nå. Tror jeg raskt blir litt lei av hvit, og at den kan "gå ut på dato" ganske fort.

Hadde titansølv på den E61 jeg nettopp har solgt. Hadde den i 8 år. Fin farge, også for F11, men nå heter sølvfargen for glaciersølv.

Men så er det dette med å forandre litt da..., uten at jeg helt greier å forklare hvorfor man absolutt må skifte farge...:-)

Sophistogrå gir bilen et litt mer eksklusivt preg, og den vil nok tåle tidens tann godt. Går liksom ikke av moten (da det ikke er noen motefarge..) Men støv/skitt vil nok bli mer synlig enn for hvit/sølv, samt at riper vil vises lettere.

Spacegrå er bedre i så måte, men gir kanskje litt mer billig og gammeldags look (?)

Sophistogrå er favoritten nå, så får jeg ta uka til hjelp før et endelig valg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at man vil prøve noe nytt. Farger er alltid en smakssak, men jeg syntes Moonstone virker veldig interessant. Ulempen er jo imidlertid at den defineres som en Individual farge og koster deretter. Sånn sett virker jo Sophistogrå (eller Glaciersilver) som et mer fornuftig alternativ.

 

Jeg ser du har laget mange tråder relatert til bestilling av ny F11. Det hadde vært interessant å vite hva du har satt av som utstyr du skal ha, men det blir litt tungvindt å bruke flere forskjellige tråder aktivt. Du kan jo helt sikkert utdype det videre i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at man vil prøve noe nytt. Farger er alltid en smakssak, men jeg syntes Moonstone virker veldig interessant. Ulempen er jo imidlertid at den defineres som en Individual farge og koster deretter. Sånn sett virker jo Sophistogrå (eller Glaciersilver) som et mer fornuftig alternativ.

 

Jeg ser du har laget mange tråder relatert til bestilling av ny F11. Det hadde vært interessant å vite hva du har satt av som utstyr du skal ha, men det blir litt tungvindt å bruke flere forskjellige tråder aktivt. Du kan jo helt sikkert utdype det videre i denne tråden. 

Ja, Moonstone virket veldig fin, men blir 14600,- dyrere enn sophistogrå. Litt mye, synes jeg, når budsjettet er sprengt fra før av.. Her er noen bilder: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=751503

Skal forsøke å få tatt ut ei utstyrsliste fra den konfig jeg har på bmw.no, og legge den til i svar til deg i denne tråden. (Trolig ikke før i morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrslisten ble lite leselig da tabell-formatet forsvant ved posting. Skal se om jeg får det til ved et nytt forsøk..

520d xDrive Touring 184 HK                                                                                                              

Sophistogrå Brillanteffekt  metallic (Del av M Sportspakke)                                      A90

Dakotaskinn  Sort (Del av Advantage Edition)                                                              LCSW

BMW M Lettmetalfelg  Dobbelteke 351 M RFT 19" (Del av Advantage Edition)   2NB

Interiørlister i aluminium, Finslipt (Del av M Sportspakke)                                        4B9

Navigationspaket                                                                                                               ZNP

M Sportspakke                                                                                                                   337

Advantage Edition (Del av Navigationspaket)                                                              ZAD

Auto Start Stop Funktion                                                                                                 1CC

Brake Energy Regeneration                                                                                             1CD

EDC                                                                                                                                      223

Oppvarmbart  ratt (Del av Advantage Edition)                                                            248

Runflat dekk                                                                                                                       258

Hjulbolter med tyverisikring                                                                                            2PA

Automatgir med girhendler på rattet                                                                            2TE

Alarm                                                                                                                                   302

Automatisk baklukebetjening                                                                                         316

Integrert universalfjernbetjening                                                                                   319

Bortfall av modellbetegnelse                                                                                          320

Tilhengerfeste                                                                                                                    3AC

Ryggekamera                                                                                                                      3AG

BMW Individual takreling i Shadow Line høyglans (Del av Advantage Edition)      3MC

Panoramasoltak i glass                                                                                                      402

Varseltrekant  og førstehjelpssett                                                                                   428

Aut. avblendbare  utvendige speil inkl. el. innklaffbare sidespeil                              430

Aut. avblendbare  innvendige speil (Del av Advantage Edition)                                 431

Komfortseter  foran (Del av Advantage Edition)                                                           456

Korsryggstøtte  foran                                                                                                         488

Oppvarmbare  forseter                                                                                                      494

ECO PRO                                                                                                                               4U2

Fjernlysassistent                                                                                                                 5AC

Lyktespylersystem                                                                                                              502

Park Distance Control (PDC) (Del av Advantage Edition)                                             508

Adaptive kjørelys                                                                                                                524

Klimaautomatikk (Del av Advantage Edition)                                                                534

Ekstra 12V-uttak                                                                                                                 575

Tåkelys LED (Del av Advantage Edition)                                                                         5A1

Navigasjonssystem Professional  (Del av Navigationspaket)                                      609

DAB+ radio (Del av Advantage Edition)                                                                          654

HiFi Høyttalersystem                                                                                                         676

Intelligent emergency call                                                                                                6AC

TeleServices                                                                                                                        6AE

ConnectedDrive Services (Del av Navigationspaket)                                                   6AK

Remote Services (Del av Navigationspaket)                                                                  6AP

Internet                                                                                                                                6AR

BMW Apps (Del av Navigationspaket)                                                                            6NR

Bluetooth Professional  (Del av Advantage Edition)                                                     6NS

Traffic Information                                                                                                             6UH

Utvidet infodisplay                                                                                                             6WA

M Sportsratt i skinn (Del av Advantage Edition)                                                           710

M Aerodynamikkpakke (Del av M Sportspakke)                                                           715

Individual Shadow Line, høyglans (Del av M Sportspakke)                                         760

Individual Solbeskyttende vinduer                                                                                  761

Individual antrasitt taktrekk (Del av M Sportspakke)                                                   775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...