Alpejohn Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Kan jo være verdt et forsøk. Men har mine tvil.
MatsE46 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Men hvis forrige eier har solgt en bil med denne feilen bør det vel være mulig for meg å kunne kreve noe eller heve kjøpet? Han har jo sagt at dette er en bil som er 100% Men tydelig er dette en feil han har visst om siden han gjorde meg oppmerksom på at det var for tykk olje på kassa. Dette kan han jo ha sagt for å dekke over feilen. Det er jo ingen sjans for at dette var en feil jeg kunne avdekke ved å gå over bilen ved salget.
Alpejohn Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Det er nok en mulighet ja. Men det er jo bare og bytte olje, og bmw regner jeg med vet hvilken olje som skal på, og vis den fortsatt fusker så har du jo noe og slå i bordet med vertfall.
Thewiz Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er det slik den oppfører seg? Hvis det er slik, er det torque converteren som begynner å bli dårlig. I automatkasser er det converter istedet for clutch som i en manuell bil, men fungerer på samme prinsippet. Det har vært mange temaer / topics på dette og reparasjon av dette er veldig dyrt. Se denne tråden for mer info: http://bimmers.no/topic/565002-duringvibrering-mtriptronic-320dta-03mod/page-8
MatsE46 Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2013 Det er vel omtrent slik den oppfører seg downshift.
MatsE46 Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2013 Jeg skal bytte oljen først. Men det du sier er altså at om det ikke er oljen så er det torque converteren? Det som er noe dritt er at jeg ikke har mulighet til å få byttet dette selv nå. Står midt i flytting og alt er pakket ned så jeg må gjøre dette på verksted, kjipt å måtte bruke masse kroner på å avdekke feilen når jeg har kjøpt en bil som er "100%" Men takk for alle svar uansett.
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2013 Skrevet Oktober 18, 2013 Det vil nok ikke hjelpe mye med å bytte oljen. Det kan godt være at det hjelper akkurat nå, slik at problemet er mindre synlig i flere mnd, men etterhvert vil problemet komme tilbake igjen grunnet dårlig torque converter.
MatsE46 Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2013 Faen asså Unnskyld uttrykket... Eier påstår at BMW i Førde har sagt det er olja, så jeg får stole på han i første omgang og prøve med oljeskift.
MatsE46 Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2013 Han sier også at den ikke var sånn før oljeskift så det kan jo hende det stemmer. Men jeg aner ugler i mosen for den er ikke sånn i revers. Men det er jo rart at den bare er sånn når den er kald, den er jo ikke sånn når den har stått noen timer bare. Da funker den med engang.
Alpejohn Skrevet Oktober 18, 2013 Skrevet Oktober 18, 2013 Min var sånn kun over natta før, men så begynte det og bli sånn etter en arbeidsdag også. Men som sagt så virker det nesten som den har blitt litt bedre.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå