MatsE46 Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Når jeg fyrer bilen på morgenen så svarer ikke kassa med en gang når jeg setter den i D. Akkurat som han bare er litt treig. Kan det være tykkelsen på olja eller no?
MatsE46 Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2013 Det er en 2004 330D det er snakk om.
MatsE46 Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2013 Ingen som har noen gode svar på dette?
kentha320dat Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Ingen som har noen gode svar på dette? Vet ikke helt jeg, men er den gådd langt? Vært oljeskift på kassa noen gang? Merker du forskjell på kaldt varmt klima?
MatsE46 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Den er gått 127 000 og mener forrige eier sa han hadde byttet olje på kassa, men at man egentlig ikke skulle bytte på disse kassene? Nå kjøpte jeg den i forrige uke så jeg har bare hatt den når det har vært lav temperatur. Eneste er at jeg merker det første gang jeg fyrer bilen. Når den har stått over natta, ikke når bilen er varm.
kentha320dat Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Olje skal/bør byttes på kassen selv om BMW ikke har noe km intervall på dette. Så det skal du ikke bekymre deg for. Fikk du noe dokumentasjon på at dette var gjort, evt hvem som har gjort jobben? hvor mye treghet snakker vi her..1 sek? 3-5 sek?
MatsE46 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Snakket med tidligere eier i dag og han sa at det var for tykk olje på kassa og at jeg måtte etterfølge med en tynnere. Var på GS i dag for å kjøpe olje men jeg måtte visst under bilen for å sjekke en lapp på kassa om hvilken oljetype. Men i dag så måtte jeg gi gass to ganger før det skjedde noe
Alpejohn Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Hei, Skjer dette når du setter den i D, slipper bremsa og gir forskiktig gass? Og da slurer den eller står still ei lita stund for så og sige fremmover? MatsE46 reagerte på dette 1
Nyheim Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 BMW sine automat kasser har livstidsolje.Bare bullshit i mine øyer, bytter man ikke olje, ryker ting
Alpejohn Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Det ligger inne en melding i bmw´s systemer på denne feilen. Husker ikke hva dem kaller det, men det er opprettet en sak om det.Har samme problem på min. Om morgenen, når jeg setter den i drive og slipper bremsa så kan den ofte stå still, og den kan nykke et par ganger før den sakte begynner og sige fremmover. Hjelper ikke og gasse, da bare slurer den. Men om jeg setter den i revers, reagerer den med en gang. Så det gjelder kun fremmover. Med meg har det vært værre når det er kaldt ute, og bedre når det har vært varmt.Men i det siste virker det som om problemet har blitt mindre. Om bilen står og går på tomgang en god stund på kalde dager så merker jeg ikke noe.Ut i fra dokmentet jeg fant i DIS, så var det opplyst at dette kunne komme av lekkasje i C1 clutchen inne i kassa. Den mister trykket og må jobbe opp trykk eller noe likt. Det skal finnes ei software oppdatering som KAN forbedre problemet, da den justerer trykket en annen vei for og forhindre problemet. Jeg har bytta olje, og oppgradert software, men ikke merket noe forbedring. Jeg er ikke sikker på om software updaten var den aktuelle som skulle forbedre dette problemet, eller om det bare var en standard oppdatering. Men fungerer den den bedre om du rygger med en gang?
MatsE46 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Så jeg har muligens kjøpt en bil med lekkasje i kassa og forrige eier mener det er tykkelsen på olja? Det er jeg lite glad for. Hva må gjøres for å konstatere feilen da. Tviler jo på at en software update fikser en lekkasje Men jeg vil ikke ha det sånn, er perfesjonist Må kassa åpnes osv da?
MatsE46 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Og ja den fungerer bedre når jeg rygger
Alpejohn Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Jeg kan selvsagt ikke garantere noe, da må kassa opnes og inspiseres.Men ut i fra hva jeg har funnet ut, så er dette den mest sansynelige grunnen til at den "slurer" om morgenen. Siden den funker bedre i revers, så virker det ganske likt med slik min kasse er. For og fikse det må nok kassa overhales. Går jo an å prøve og bytte olja, men det er ingen garanti at det vil fikse problemet. Jeg har kjørt med dette nå i over 2 år, og en fungerer strøken når den først slutter og slure. Har funnet et firma i Latvia, som overhaler kasser, dem skal ha bortimot 15000,- for ei overhalt forbedra girkasse, inkl frakt og moms til Norge. Husker ikke om dette var med depositum for den gamle kassa som da må sendes tilbake.
MatsE46 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Kjenner jeg begynner å bli litt irritert nå. Selv om det kanskje ikke betyr noe i praksis så er det jo en feil på bilen. Jeg har blitt informer at bilen er 100% Det er den jo ikke i mine øyne da. Stikker innom BMW i morgen for å få byttet olje på kassa så får vi se hvordan det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå