PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Hei!Kjøpte meg forrige uke en 528 98 mod, min første bmw etter mange år med Audi så er foreløpig veldig fornøyd.Er en godt utstyrt modell med det meste og by på, det eneste negative hittill må vel være Professional anlegget med liten 4:3 skjerm som en må bytte alt av komponenter i for og få en 16:9 skjerm.Foreløpig så har bilen blitt modifisert:Mtech fangerM5 speilMtech 18'' felgerBad look panserLakkert Fusion White ( Ford farge )Facelift med Xenon ( hadde xenon orginalt )Xenon ryggelysNy girkasse/ forsterketBilstein coiloversPlaner:M-tech bakfangerLed lys interiørEksosNye felgerNytt mtech ratt ( noen som har en diy fra bussratt til mtech ratt mtp slepering og airbag?)led skiltlys++++Oppdatering 17.10: Bestilte delerMtech bakfanger med diffusorMtech innstegslisterLed skiltlysLed interiør lysAluringer til dashNye orginale bmw merker foran og bak( sitter noen fæle carbon look på nå )+ litt slitedeler Update 17.11: M5 interiør lister montert. Update 22.11: Nye felger og baklykter. Et lite bilde på forsiden forsiden for og friske opp litt: Har noen dårlige bilder hittil, skal få tatt noen snarest Hilsen Patrick Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Følger med her ja og grattis med rå bmw hvilke eksos har du tenkt på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Takk Har ingen formening om eksos ennå, men må være noe som passer i mtech fanger, passer det med 2 utblås bak då? skal ikke ha dual eksos, men på samme side altså...blir vel enten catback eller bare bakre potte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Gratulerer med overgang fra Audi til BMW Ang eksos passer det bra med 2xutblås ja, 2x83mm ser veldig bra ut! Ser også at du skriver mtech-felger, men om det er felgene på bildet over du sikter til, så er det nok GS Chromeline hvis jeg ser riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Gratulerer med overgang fra Audi til BMW Ang eksos passer det bra med 2xutblås ja, 2x83mm ser veldig bra ut! Ser også at du skriver mtech-felger, men om det er felgene på bildet over du sikter til, så er det nok GS Chromeline hvis jeg ser riktig Takk for det ja Felgene har skal jeg bytte ut, tenker på noen M5 felger orginale i 18-19'' muligens svart. GS felger ja? tenker mtech om det meste jeg, men som sagt så er jeg nokså fersk på dette. Idag blir det olje og filter skifte samt ny servopumpe og olje. Krysser fingrene på at den endelig blir lett på rattet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Denne er vel på bimmers allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Det vet jeg ikke isåfall.... har gått i Bergen siden import mener jeg... tidligere eier er sjef hos automatservice i Bergen. pluss et lite opphold hos forrige eier som hadde den i kort tid før jeg overtok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Bilpleie er en stor fritidshobby og driver en del med detailing, virker kanskje litt manisk for noen men er jo kjekt og ha noe og grissle med, bilen skal få seg en god runde nå før kong vinter kommer, men eg hadde noen forferdelig matte baklykter som måtte gjøres noe kjapt med. Dro frem Rupes DA maskinen og grov rubbing og jaggu fikk eg ikkje berget lyktene over vinteren også 15 min med maskin, Voilà: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Då var det skiftet motorolje og filter samt servoolje, dæven, ble en ny bil... Forbruket på langkjøring gikk ned med 0.5 til 0.85, det trengtes for å si det mildt. Monterte også på vinterfelgene, men det var ikke mye og skrive hjem om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Naken Litt avkobling fra jobben Vinterfelger ( usj! ) Sintefjeset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Huh, senka du forbruket med 0.5 liter på mila med å bytte olje og filter? hehe Må jo ha vært noe forferdelig gærent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Huh, senka du forbruket med 0.5 liter på mila med å bytte olje og filter? hehe Må jo ha vært noe forferdelig gærent? Kan hende det har litt å si å sette på vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Tror nok det er mer på vinterdekkene ja. Ville forresten byttet til org. Hella frontlamper hadde jeg vært deg, ser mye penere ut enn Depo og alt annet man får tak i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Han skreiv at forbruket gikk ned 0.5 liter ved å bytte motorolje og filter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Hadde dere sett den oljen og filteret så er dette plausibelt, jizez, var ikke mye smørning igjen der. motoren gikk betraktelig lettere og stillere. Vinterhjul har nok noe og si ja, men er ikke store forskjellen fra 225/18-40 til 205/15-50? Skjønner at noen ønsker seg Hella lykter ja, men det er jo latterlig dyrt. Muligens oppdrive billigere på Ebay? -Patrick Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå