Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 2009 525 DAT.

Når jeg trykker på å åpner bakluka når den har stått en stund er det bare låsen som åpnes.

Trykker et par ganger så kommer den, kanskje den stopper en gang under veis.

Kjører den noen ganger så er den grei. Kan det være trege dempere som gjør det?? Eller andre forslag??

Takker for Svar  8-[

Skrevet

Sjekk oljenivået på hydraulikkpumpen. Sen ligger bak venstre hjulbue. Nivået skal være innenfor pluss-tegnet som vises.

Skrevet

Du må ut med pumpen, ettersom påfyllingen er i bunn. Den skal visstnok være litt kritisk på oljetype også. Om du kikker i tråden om min e61 så gjorde jeg dette der.

Skrevet

Jeg har kikket på tråden, det står hydraulikkolje for fly. Det er ingen spesifikasjon for oljen. Heller ikke noe jeg får tak i der hvor jeg bor.

Skrevet

Jeg husker ikke i hodet nå, men jeg kjøpte den fra flybunkringsservice eller noe pr. post.

Man får også et reperasjonssett til dette fra BMW, men det er endel dyrere.

Skrevet

Kanskje et dumt spm men jeg spør. Er dette noe som er standard på e61?

Min åpnes kun låsen, den åpner seg ikke selv.

Nei, det er ikke standard. Bilen har kode 316 dersom den har automatisk baklukebetjening.

• 1 year later...
Skrevet

Du må ut med pumpen, ettersom påfyllingen er i bunn. Den skal visstnok være litt kritisk på oljetype også. Om du kikker i tråden om min e61 så gjorde jeg dette der.

Hei jeg har problemer med bakluken på min Bmw E61 pga for lite olje tror jeg. Er det på fyllings hull i bunn av pumpen skriver ? og hvordan type olje fylte du på? 

Skrevet

Som det står på forrige side i denne tråden så heter oljen Shell Aero 4, evt. Aero 41. Hullet er i bunn ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...