Gå til innhold

Lav lyd ved bruk av aux.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder da e61.  Lyden kobles mobil via aux. Lyden blir da mye lavere.. Noen som har opplevd det samme? Radio cd osv kan spilles høyt. Men ikke aux, har også gått igjennom alle mulige innstillinger både i bil og på mobilen. 

Skjønner mindre... :(

Skrevet

lyden min er også lavere med aux. må alltid skru opp kontra radio. har egentlig lært meg å leve med det... gjelder e87 for min del.

Skrevet

Bruker dere headsett utgangen på mobilen ( eller mp3 spilleren) så må dere skru volumet på spillerne på max for at det skal tilsvare "line-out". Jeg har kjøpt datakabel fra iphone til USB+AUX. Da får jeg både lading og lydoverføring med god kvalitet(og volum). Bruker altså ikke headsett utgangen på telefonen, men "lade" kontakten i bunnen av telefonen, og kabelen er splittet i andre enden til USB og Jack plugg. :)

Skrevet

Bruker dere headsett utgangen på mobilen ( eller mp3 spilleren) så må dere skru volumet på spillerne på max for at det skal tilsvare "line-out". Jeg har kjøpt datakabel fra iphone til USB+AUX. Da får jeg både lading og lydoverføring med god kvalitet(og volum). Bruker altså ikke headsett utgangen på telefonen, men "lade" kontakten i bunnen av telefonen, og kabelen er splittet i andre enden til USB og Jack plugg. :)

Ellers har vel BMW også en innstilling for å justere "AUX-inn" nivået opp til samme nivå som f.eks radio volumet ;)

Skrevet

Det er mye mulig, men det har jo noe med stereoens line-in. Jeg snakket generelt om Samsung sin line-out som er rimelig lav kontra f.eks iPhone. 

Skrevet

På min E87 så kan man velge AUX-level, aner ikke hva det er, men det er AUX-level 0-5 hvor 5 er høyest. Kanskje du skal prøve det? Jeg har ikke iDrive.

Skrevet

Ser at du har Samsung, da er dette et "velkjent" fenomen at AUX-utgangen på samsung har _latterlig_ lav line-out. 

Jeg har Galaxy S4 selv, og det stemmer bra. Jeg vil bare gjøre dere oppmerksomme på at det er mulig å øke nivået på lydutgangen med en mod, men det krever at man rooter telefonen. Da kan du få skikkelig guffe, noe jeg har gjort selv, og fikk merkbart høyere lyd i min E60!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2306701

Skrevet

Det stod at man ikke trengte å roote den. Men hvordan i faen fungerer dette? Eller, fremgangsmåte...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...