MeSs Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Skal pulverlakkere en del motordeler og forsinke skruer, men er litt usikker på hva jeg bør vaske dette i? Må jo være noe "dødelige" får tak i.Delene som skal pulverlakkeres skal sandblåses etterpå. Skruene som skal forsinkes må ikke ha fett eller olje på seg.EDIT: Fant nå "StripAll" men dette ser ut til å koste en skjorte og en arm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Silikonfjerner tror jeg er mye brukt, har brukt det selv også. Mener det er det de vasker med før de lakkerer. Noen kan helt sikkert rette meg på det om det er feil. Ellers kan rødsprit brukes. Og sikkert mye annet... Dersom ting har vært grisete har jeg brukt bremserens. Det tar mye. Og silkonfjerner når det tilsynelatende er helt rent. Silikonfjerner legger ofte igjen en tørr hinne som tørkes av med tørr fille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Har brukt Biltemas bremserens, og den fungerer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg bruker også Bremserens til mye dog wurth sin, men biltema sin er sikkert like god. garantert en mer hyggelig pris også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 For mange år siden kjøpte jeg en motorrens fra Valvoline som fungerte helt rått. Var på boks med trykk slik at når en sprayet på så fikk det litt samme effekt som høyttrykkspyler. Har ikke funnet denne til salgs i ettertid, men var helt klart noe av det bedre jeg har brukt til motorvask ol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 I industri sammenheng er i noen tilfeller alkadisk oppvarmet bad et godt alternativt. Basisk løsning utblandet i varmt vann og kost, så skyll i rent vann og blåse av med luft. Bruk verneutstyr om slik er oppfordret på etikken av basisk løsning. Det er uansett lurt lese etiketter da kjemiske midler kan skape uønskede reaksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Selv har jeg et aldri så lite vidundermiddel i garasjen! Ikke viden kjent utenfor industrien. Oslo Sporveier vasker blant annet T-banevognene sine innvendig med dette middelet(de gjorde det hvertfall før), såvidt jeg vet vasker de tagging med dette middelet også, ettersom det er gulaktig kaller de fleste det for "Sporveispiss". Jeg fikk kjøpt det gjennom jobben hos ProffPartner, fåes på 25 liters kanner i konsentrat, 10% Janitol og 90% Vann tar det aller meste! Fjerner stempelsot feks. Jeg legger ofte forferdelig møkkete ting i Janitol bad i et par dager, skyller av med vann og vips! Som nytt! Svarte kobberkjeler blir også som nye etter å ha lagt det i dette middelet. En kamerat hadde noen hvite felger som var svært møkkete. Han prøvde alt mulig rart for å få de reine.. Et par sprut på hver felg med Janitol blanding og 10 minutters virketid, spylte av og de ble gullende rene En kanne varer nok i et års tid om man bruker det ofte! Jeg kjøpte kanna for ca. 2 år siden og er vel halvfull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 har vasket div. motordeler og felger i oppvaskmaskinen, da med ok resultat. -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet November 28, 2013 Forfatter Share Skrevet November 28, 2013 Det endte med at jeg vasket alle delene i bensin, så lot det tørke helt. Vasket det i oppvaskmaskin (siden den skulle byttes ut rett etterpå). Og så hadde delene i ovnen på 250c i noen timer før jeg skulle sandblåse og pulverlakkere Fungerte knall! R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Bruk Prickbort. Det tar vekk omtrent alt av fett og olje. Og det fjerner alt av silicon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå