Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg driver og bytter diverse strammere, simringer o.l. på bilen min og så lurte jeg på om det er noen i Hedmark/Oppland som har disse verktøyene eller som eventuelt vet om alternative metoder jeg kan bruke for å holde rett timing på kammene og få av bolten som holder navet til vibrasjonsdemperen på veivakslingen?

Jeg hadde vært evig takknemlig hvis noen kunne lånt meg disse fra i morgen til søndag ettermiddag/kveld!

Er på Lillehammer men kan fint komme til Hamar, Gjøvik og nærområdene rundt her hvis noen har lyst til å låne meg.

Ta kontakt på PM eller sms på 93415326

post-62240-0-51284300-1382133963_thumb.j

post-62240-0-21250300-1382134001_thumb.j

post-62240-0-39371800-1382134194_thumb.j

Skrevet

bolten til vibrasjonsdemperen kan du ta av enten med en kraftig muttertrekker eller ha en kompis holde på bremsen og ha parkbrems på mens bilen står i gir og du løsner den. vis du bruker låsepinnen til å låse veivakselen og prøver å løsne bolten så vil nok mest sansynelig den knekke.

vis du er veldig nøye så trenger du ikke å låse kamene når du skal ha av vanos. men ville nok market alt i tilfele. vis det er enkel vanos så trenger du også verktøye til å "snurre" på den sånt at den kommer av

Skrevet

Den sitter jæææævlig hardt, har holdt på med den i hele dag... Skal prøve å lage noe liknende det BMW-verktøyet i morgen.

Nei, prøvde ikke med låsepinnen for den hadde nok knekt ja. 

Har heldigvis ikke vanos! Skal nok få lage et sånt verktøy som holder kamakslingene også :)

Skrevet

På min s14 dro jeg motoren med til et traktorverksted de to gangene jeg løsna mutteren på veiva...fikk låne trekkeren fra de,men hadde ikke nok luft å rutte med...:) brukte kortere tid på å ta med motoren en å kødde med armer og mothold..;)

Skrevet

Har googlet litt rundt og har kommet til den konklusjonen at jeg blir å lage verktøyet som BMW bruker for å holde igjen vibrasjonsdemperen. :P

Så den metoden med å kinne bilen et par ganger, men jeg tar ikke sjansen på det..

Skal nok få has på den i morgen!  :devil:

Skrevet

Jeg kjøpte verktøy for å låse kamakslene hos biltema. Det er komplett sett for å overhale vanos, med andre ord alt du trenger for låsing osv.

Koster en tusen lapp.

Skrevet

BMW3403-2 Crank Securing Bar, homemade edition.

IMG_1950.jpg

Den der + et 1,5 meter langt rør gjorde susen :)

Blir å lage verktøy til kamakslingene neste gang jeg er å skrur på bilen.

Ja, så de hadde verktøy på biltema, men jeg har ikke råd til å bruke 1000 kroner på et verktøy jeg mest sannsynlig bare trenger én gang. Og hvertfall ikke når jeg kan lage et selv :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...