smiley87 Skrevet Oktober 20, 2013 Skrevet Oktober 20, 2013 Går rett på sak her. Fjernkontrollern er mistet, men har funnet ut at man kan styre webastoen gjennom iDrive'n via tid eller direkte. Webastoen starter også med en gang jeg trykker på nøkkelen for å åpne bilen. Men det er jo litt teit om jeg bare skal i bilen for å hente noe! Problemet er at den ikke fungerer hele tiden. Har kjøpt meg diagnosekabel, men jeg finner ingen feilkode på webastoen heller. Så saken er det at jeg kan stille inn tiden til neste morgen, men når jeg kommer ut til bilen for å dra på jobb er den fortsatt kald. Det virker som vifta og pumpa starter, men ikke pumpa. Kommer luft ut av eksosen til webastoen. Samme skjer om jeg åpner bilen og webastoen "starter", ingen tikking fra fødepumpa! Sist dette skjedde stod webastoen og blåste i over to timer, uten at det skjedde noe. Endte opp med å ta ut sikringen for å ikke gå tom for strøm på batteriet. Men i dag når jeg satt i bilen med diagnosekabelen tilkoblet(kan være tilfeldigheter ute å gå) og vred om tenningen for å starte bilen, så startet jaggu meg webastoen også! Pumpa tikket og det kom varm eksos fra webastoen. Men den fungerte ikke neste gang jeg prøvde uten diagnosekabelen tilkoblet. Så noen av mine spørsmål er: Hvilke kriterier stiller webastoen for å starte? Er det normalt at den starter når man åpner bilen? Hvor lenge er det normalt at den står å går? Noen kjente problemer? Alt av info vedrørende webasto styringen til BMW mottas med takk!
Saltkjelen Skrevet Oktober 20, 2013 Skrevet Oktober 20, 2013 Webastoen skal ikke starte av seg selv (med mindre det ikke er forhåndsinnstilt selvsagt) eller når man låser opp bilen. Webasten starter å gå når bilen går, dersom temperaturen er seks grader eller mindre. Når bilen stoppes er det normalt at webastoen går i et par minutter. Dersom du forhåndsinnstiller webastoen til en tid går den maksimalt i 30 minutter før den automatisk stopper. Det har derfor liten hensikt å få den til å gå èn time før du drar.
Hpi Skrevet Oktober 20, 2013 Skrevet Oktober 20, 2013 Kriteriene er vel i tillegg til temperatur at du har høy nok batterispenning og minst 15 liter igjen på tanken. Ihvertfall er det sånn på E39. Jeg kjøpte helt ny Webasto for 2-3 år siden og den ser ut til å ha en annen temperaturinnstilling enn den gamle. Den jeg har nå starter helt opp til 10 grader ute. Om den bruker bilens tempføler eller har sin egen vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå