Gå til innhold

[Solgt] Min 2007 E92 335i "Hartge" | foliert matt blå metallic side 7

Omnislash
 Share

Anbefalte innlegg

Er på leting etter diffuser som passer bilen enten på den fangeren jeg har nå, ellers så blir det M-sport fanger med da må jeg kjøpe diffuser i tillegg som passer mitt eksosanlegg.

BMW Stamsaas skal ha 10500kr for det inkludert montering og lakkering. (Men da har jeg fortsatt en diffuser som ikke passer)

Har kontaktet Hartge for å høre om pris og hva slags farger jeg kan få deres diffuser levert til.

Prisen ligger på 4500kr (regner med at det er ferdig lakkert) Det er vel mulig å få wrappet denne med carbon hvis jeg ønsker.

Ellers har jeg vært ute å fått prisforespørsel på helfolering av bil. Faller litt på den matt blå fargen.

Det koster såpass at jeg ikke tar det før våren.

post-52330-0-41788700-1383658788_thumb.j

post-52330-0-68584900-1383658789_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan ettermonteres.

Pen bil, men personlig ville jeg hatt BMW-merker foran og bak, synes det ser litt "billig" ut med andre merker, selv om bilen har endel Hartge-oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fikk jeg beskjed av BMW Stamsaas at det ikke var mulig å ettermontere USB-tilkobling til min bil :-k

Det Stamsaas mente var at du ikke kunne kjøpe noe USB greier hos de som ville virket ;)

Jeg har nettopp montert USB, AUX, og Bluetooth i min 99 model E38. Så det burde nok gå i en nyere bil også.

:)

Fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med awt eller saltkjelen. Føler de er ganske rå når det gjelder sånt.

Digger bilen ellers;)

Jepp, will do!

Takk for det :-)

Alt kan ettermonteres.

Pen bil, men personlig ville jeg hatt BMW-merker foran og bak, synes det ser litt "billig" ut med andre merker, selv om bilen har endel Hartge-oppgraderinger.

Ja, du kan så si! Men siden bilen har alt utenom diffuser fra Hartge utvendig og innvendig så synes jeg det er greit når det først er montert.

Diffuser blir forøvrig bestilt snarest og lakkert i grå/gunmetal (og evt. wrappet med carbon ved en senere anledning)

Det Stamsaas mente var at du ikke kunne kjøpe noe USB greier hos de som ville virket ;)

Jeg har nettopp montert USB, AUX, og Bluetooth i min 99 model E38. Så det burde nok gå i en nyere bil også.

:)

Fin bil.

Nei, såpass skjønte jeg men greit å få tak i noe som ikke koster all verden og fungerer greit med det du har i bilen originalt.

Hva er det du har montert da?

Det er nok å bytte ut mulf-/tcu-modulen med en mulf2-modul. Originalt, ikke svindyrt, og relativt enkelt. Uoriginalt utstyr vil aldri helt bli det samme.

Har du noen link / side som selger sånt? Enkelt og funksjonelt (og så originalt eller kompatibelt med originalt som mulig er å foretrekke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som selger originale BMW-deler selger slikt (dette er originalt).

Her er den offisielle monteringsanvisningen fra BMW: http://www.zen104526.zen.co.uk/320d/BMW%20USB%20Retrofit%201.pdf

Ettersom du allerede har handsfree og alt det der har du de nødvendige kablene, så da skal det holde med ny modul, USB-kontakt og kabel til denne. Det eneste jeg er litt usikker på er hvordan dette påvirker stemmestyringen du har nå. Det går fint an å få det til å fungere, men er litt usikker på hvordan det gjøres i praksis ettersom dette bruker en form for aktiveringskoder. Det er også mulig disse kodene ligger i selve navi-enheten, da spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. takk for hjelpen!

Jeg må sette meg ned å lese litt på dette skjønner jeg, er ganske grønn på dette :P

Merkelig at de ikke kommer med alternative løsninger fra BMW når det da åpenbart finnes.

Stemmestyringen er forsåvidt på tysk nå, så har ikke akkurat brukt den så mye.

Ser på din tråd at du har en mye mer moderne navi-enhet, har ikke lest detaljer ennå - så antar at man må bytte enheten for å få det siste, eller er dette en software-oppdatering?

Kunne ihvertfall tenkt meg muligheten til å slippe å bruke AUX mer enn nødvendig. Harddisk hadde selvsagt vært genialt, men da må man vel bytte ut som du har gjort, og det er vel ikke akkurat gratis ;)

Så da er vel denne USB-løsningen du har presentert for meg det rimeligste og enkleste å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet hele systemet ja, men jeg hadde ikke navigasjon fra før, så for meg ble det et litt større hopp. :)

Står forøvrig litt om de forskjellige systemene i denne tråden:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt audiovox/dice mediabridge. Byttet ut cd veksler med dette systemet. Det er ikke noe orginalt bmw, men funker bra.

Dette gir mulighet for musikkavspilling med AUX tilkobling.

USB tilkobling med lading og musikkoverføring. Og avspilling fra minnepenn.

Bluetooth overføring av musikk.

Handsfree.

Kan bytte sanger med knapper på rattet.

Svare/avslutte tlf samtaler med knapper på rattet.

Snakke til iphone siri med knapper på rattet.

Sanger som spilles viser også tittel på skjermen i dashen. Til og med sanger i spotify vises på skjermen.

Kort video med samme opsett i en E46 som viser siri funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som selger originale BMW-deler selger slikt (dette er originalt).

Her er den offisielle monteringsanvisningen fra BMW: http://www.zen104526.zen.co.uk/320d/BMW%20USB%20Retrofit%201.pdf

Ettersom du allerede har handsfree og alt det der har du de nødvendige kablene, så da skal det holde med ny modul, USB-kontakt og kabel til denne. Det eneste jeg er litt usikker på er hvordan dette påvirker stemmestyringen du har nå. Det går fint an å få det til å fungere, men er litt usikker på hvordan det gjøres i praksis ettersom dette bruker en form for aktiveringskoder. Det er også mulig disse kodene ligger i selve navi-enheten, da spiller det ingen rolle.

Det kitet der står oppgitt som kun fra 03.07 produksjon, mens denne er produsert før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet hele systemet ja, men jeg hadde ikke navigasjon fra før, så for meg ble det et litt større hopp. :)

Står forøvrig litt om de forskjellige systemene i denne tråden: http://bimmers.no/topic/715264-idrive-ccc-cic-nbt-combox-6fl-6nr-bt-mye-annet-rart-tråden/

Okey, jeg har CCC ser jeg.

Skal sjekke ut den tråden! (Har lest litt der nå, veldig informativt!)

HDD hadde jo vært genialt, men om det går an å få tilkoblet USB (Og da evt. få både ipod/iphone info og Spotify info opp på skjermen) så holder jo det i massevis

Jeg har kjøpt audiovox/dice mediabridge. Byttet ut cd veksler med dette systemet. Det er ikke noe orginalt bmw, men funker bra.

Dette gir mulighet for musikkavspilling med AUX tilkobling.

USB tilkobling med lading og musikkoverføring. Og avspilling fra minnepenn.

Bluetooth overføring av musikk.

Handsfree.

Kan bytte sanger med knapper på rattet.

Svare/avslutte tlf samtaler med knapper på rattet.

Snakke til iphone siri med knapper på rattet.

Sanger som spilles viser også tittel på skjermen i dashen. Til og med sanger i spotify vises på skjermen.

Ulempen er vel at det kanskje ikke passer med min modell, av det jeg finner på bilradiospes.no

Nå er jeg usikker på hvilke av disse alternativene jeg kan bruke;

http://bilradiospes.no/m/shop/?katid=1269

- Dension iCon Drive BMW ICO1BM1

- Dension Gateway 500 GW52MO2

- USB MOST interface BMW MOSTLBMWO

Vet ikke om jeg har MOST-system

Hadde vært fint med Spotify rett inn på skjermen.

Det kitet der står oppgitt som kun fra 03.07 produksjon, mens denne er produsert før det.

Jeg finner kun 09/08 i det pdf-dokumentet.

Men min bil er ihvertfall produsert 10/06

Endret av Omnislash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diffuseren har jeg tenkt å bestille, og da skal jeg få den lakkert i samme farge som på denne 1-serien;

Synes prisen for M-sport og carbondiffuser blir i stiveste laget 11000kr + 3000kr, når jeg får helfoliering og solfilm på bilen til 15-20 lapper.

post-52330-0-88252800-1383748737_thumb.j

post-52330-0-58479400-1383748750_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner kun 09/08 i det pdf-dokumentet.

Men min bil er ihvertfall produsert 10/06

ikke sant, på delefilmen ligger delenummet på kitet from 03/07, så er nok derfor det ikke ble funnet noe på din bil, siden den er produsert før.   Men som AWT er ett godt eksempel på: Alt går.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...