Gå til innhold

EU kontroll, lekkasje i drivstoffanlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en 525tds E39.

Blant noen andre feil så var "lekkasje i drivstoffanlegg" en av feilene på bilen.

Har ikke funnet ut at det er noe direkte lekkasje fra bilen, har kjørt litt satt den i garasjen, ikke noe diesel som lekker.

Så hva gjør jeg her?

Skrevet

Det enkleste må vel være å ta kontakt med firmaet som utførte EU kontrollen og spør dem hvor det lekker.

Skrevet

Ja det var det. Er over en måned siden den var inne. Trodde det var easy fix, venta med den feilen til slutt, og vips, finner ingenting.

Tviler på at de husker noe, med mindre de har ført det opp en plass. Kan svetting være nok til at de ser det som lekkasje?

Skrevet

Ja litt kjedelig situasjon. Ta sjangsen på en etterkontroll muligens siden du ikke finner noe som lekker nå?

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg sett at det drypper en og annen dråpe under bilen av og til. Det dryppa ned på et deksel under, midt imellom bak og framdør. Tok bort dekselet, var et til bakom derigjen som jeg også tok bort, men det dryppa fortsatt fra lengre oppe der jeg ikke kommer til så jeg vet ikke hva jeg gjør. Det kan jo renne litt på langs noen plasser så lekkasjen trenger ikke å være akkurat rett opp der, men der det rann ifra iallefall. Den skal på etterkontroll nå på mandag.

Det lukter diesel av og til inni bilen også.

Skrevet

sjekk dekslet under sjåfør ræva/føtta a? der hvor webasto eksosen går,der har det lett for at røra for være i fred å ruste og kose seg

Skrevet

Ser nå at rundt 2 av dysene er det diesel rundt, nesten som en liten dam med diesel ved 2 av dysene, ene av dem var den som var ekstra dyr. 1 av dem svetter litt.

Det er vel sikkert det?

Må jeg kjøpe nye dyser eller kan det være en pakning som er gåen, evt noen som ikke er skrudd skikkelig på? Ikke lenge siden jeg kjøpte bilen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...