Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig montert scorpion bakpotten på 325ien.

Er utrolig tøff lyd, men bråker AAAAALLLLLLTTTTT for mye. Kan neppe komme meg hjem etter midnatt uten å vekke noen.

Finnes det noen metoder for å få eksosen til å bråke mindre uten å bytte ut bakpotta? 

og. hva er grensen for støy på eksos målt i Desibel?

Skrevet

Sveis inn en ekstra mellomdemper og se hva som skjer. (Er det snakk om EU elns fungerer også stålull, men å kjøre med dette til daglig er vell ikke akkurat anbefalt)

DB skal ikke overstige 5db over hva som var levert fra fabrikk.

Skrevet

Sveis inn en ekstra mellomdemper og se hva som skjer. (Er det snakk om EU elns fungerer også stålull, men å kjøre med dette til daglig er vell ikke akkurat anbefalt)

DB skal ikke overstige 5db over hva som var levert fra fabrikk.

Vet du hvor mange desibel en standard 325i bråker? har forresten kun montert bakpotte, alt annet er originalt. 

Skrevet

Vet du hvor mange desibel en standard 325i bråker? har forresten kun montert bakpotte, alt annet er originalt. 

Det står i vognkortet ditt, men dersom du synest det bråker kan jeg love deg at vegvesenet synest det bråker :D

Skrevet

kjøp ei simons bakpotte,som i lyd demper å ikke "effekt"potte, koster ikke stort på f,eks mekonmen

Surt å kaste bort 4200 + tid på å montere det og deretter kjøpe noe annet. Uff :/

Det står i vognkortet ditt, men dersom du synest det bråker kan jeg love deg at vegvesenet synest det bråker :D

Ja kan tenke meg at dem vil hate det. 

Mulig jeg tar feil nå. Men leste at jeg vil få en litt dempet lyd om jeg bytter hele systemet. Altså om man setter på bakpotten på org deler bråker det ekstra godt. Noen som kan bekrefte det?

Skrevet

Hørte rykter om at lyden kanskje kommer til å dempe seg litt etterhvert etter å ha kjørt en del med den?

Noen som kan bekrefte dette? :)

Skrevet

Hørte rykter om at lyden kanskje kommer til å dempe seg litt etterhvert etter å ha kjørt en del med den?

Tro kan flytte fjell.

Du må nok kjøpa deg ei mellompotte

Skrevet

det går heller den andre veien :)

Skrevet

Tro kan flytte fjell.

Du må nok kjøpa deg ei mellompotte

Hmm. Tror neppe det er plass til en mellompotte? Har veldig lite peiling på ting som er under bilen, og mer erfaring på detailing ;). Setter stor pris på all hjelp jeg kan få!

Bakpotta jeg har går fra enden til selve katalysatoren (den delen som sitter under armlenet). 

det går heller den andre veien :)

Hørte med noen venner av meg :P Dem sa at det blir høyere etterhvert (ikke mye men litt).

Tror jeg begynner å vende meg til bakpotten. De første gangene var stress, det gjorde vondt inni meg når jeg ga på :(.

men nå begynner jeg å like godlyden haha ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...