BMW-E39T Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Har en 1997 520 som drar pulsvis rundt og over 3000rpm.. ikke ved fullgass, men ved nedgiring i eks oppoverbakker.. Luftmengdemåler? Bilen har automat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Og du har sjekket feilkoder sef? Velkommen til forumet! Forumet har en søkefunksjon, kanskje du skulle prøve den også, kanskje du er heldig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Ingen feilkoder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Har bytta plugger, og gjort rein luftmengdemåleren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 hadde samme feil på en E34 520i engang m50 motor, da var det deffekt kamsensor,men det kom faktisk ikke opp på diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Går den selv med def kamgiver? Eller styrer den kun Vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Kamsensor, hatt samme problem selv. Den går uten kamsensor men ikke uten veivsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Ok... Bestiller i morgen og prøver! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet November 5, 2013 Forfatter Share Skrevet November 5, 2013 Bytta kamakselsensor! Samme probl.. Kan olja på girkasse være dårlig! Synes den ligger lenge på overdrive før den slipper.. På vanlig kjøring og ved motbakke, må gassen nesten inn til kickdownbryter før det skjer noe. Må dette da bilen er ganske dau virker det som.. Går bra på kickdown, og girer ellers meget pent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet November 6, 2013 Forfatter Share Skrevet November 6, 2013 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Hmm...det kan hende du har delvis defekt veivsensor da. Hender det at motoren stopper helt plutselig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Har opplevd noe lignende selv på en automat, ikke BMW da, men er vel jo samme konseptet. For min del hjalp det da og få flushet girkassen. Når jeg da peilet oljen på girkassen luktet oljen på peilepinnen vondt, og hadde en missfarging (oljen var blitt brun i dette tilfellet). Kan sjekke opp i morgen hva som karakteriserer oljetypen som brukers på kassen i E39. Men er alltid lurt å sjekke at det er nok olje på kassen når den ikke oppleves like jevn som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-E39T Skrevet November 21, 2013 Forfatter Share Skrevet November 21, 2013 Har absolutt null feilkoder på verken motor el gir! Nesten som som den blir verre! Det er slik at ved gassen ca 50% nedtrykkt og den girer ned, turtall tett opp mot 3000rpm så drar den på ca 150 omdr, stopper opp i et halvsekund, så drar den opp 150-200 omdr, stopper oppsånn halvsekund igjen.. slik fortsetter det oppover.. Ved fullgass er alt ok. Synes den er veldig kraftløs på lave turtall! Har ikke noen falskluft.. Ny kamakselsensor. Nye plugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Sjekk oljenivå på girkasse, er vel egen peilepinn på den, dårlig olje lukter dårlig og har en brun missfarging, ren olje er temmelig rød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå