Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i går og hentet meg en lekker bil.

Så godt som strøken innvendig. Pen i lakken, med unntak av noe rust på hjulbuene bak.
Skal nok se om jeg kan få denne til og skinne etterhvert :smile:

post-77767-0-07985200-1383123962_thumb.j

post-77767-0-45250900-1383123982_thumb.j

post-77767-0-88319300-1383123996_thumb.j

post-77767-0-78454600-1383124018_thumb.j

post-77767-0-34948100-1383124039_thumb.j

Skrevet

Gratulerer med gromvogn.

Dette så jo ut til å være en velholdt original bil.

Er skjelden å finne e32 idag som ser så grei ut så pass godt på skipet ditt.

Skrevet

Takk for det... Ja den er riktig så fin i forhold til mange av disse vognene jeg ser rundt om.

Ser at det er endel av disse småpærne som gir lys i knapper og div. som har tatt kvelden.

Noen som vet om det er vanskelig å komme bak temp velgerne til klima anlegget f.eks. Disse er uten lys.

Og så er displayet til computeren litt vanskelig å lese.

Skrevet

Takk for det... Ja den er riktig så fin i forhold til mange av disse vognene jeg ser rundt om.

Ser at det er endel av disse småpærne som gir lys i knapper og div. som har tatt kvelden.

Noen som vet om det er vanskelig å komme bak temp velgerne til klima anlegget f.eks. Disse er uten lys.

Og så er displayet til computeren litt vanskelig å lese.

På pærene til knapper,er de fleste loddet og litt knotete å fikse.

Men på klimapanelet ditt er der lyspærer som du selv kan bytte.

Ta ut spilleren så tror jeg du kommer til da.

Jeg byttet selv pære der du justerer ventilasjonen i midten.

Gå inn på min garasjetråd ,så ser du hvordan jeg gjorde det (enten nest eller siste side.

Skrevet

Planen er vel å holde den så original som mulig.

Forrige eier var en 80 år gammel BMW entusiast, og pensjonert automatkasse mekaniker, så denne virker som veldig velholdt.

Så litt tuchup på lakk, og fjerning av rust på hjulbuene er på sin plass.

Jeg kunne tenke meg noen råere hjul, så kom gjerne med tips i så måte :-)

Innvendig er det svært lite å gjøre, men jeg vil prøve å få lyspærer på knapper etc til å virke igjen.

I tillegg vil jeg tenke ut en bedre stereo løsning.

Skrevet

Sikkert et banalt spørsmål, men hvorfor står det 735i på bilen, når det står en 3.0 motor under panseret?

Skrevet

Det er vel 3440ccm?

Nei motor er en 3.0 med 188hk

Bilen er også registrert som 730i.

Men bak på bilen står det 735i. Dette er originalt fra bilen var ny.

Betyr ikke så mye, men blir litt forvirret :-)

Skrevet

Gratulerer med herlig og urørt bil :) Slike er artige å se og jeg blir glad når jeg hører du skal holde den original, det fortjener denne bilen. Tro det eller ei med dette begynner å bli gamle biler som det går færre og færre av på veiene, da er det viktig å ta godt vare på de få fine som er igjen :D

Skrevet

Alt som er av dekk og felg er litt shabby, så jeg tenkte at nå som jeg har bestilt meg Michelin piggdekk (195/65/15), som jeg bruker på original felgene. Så kan jeg kikke meg etter noen fine sommer dekk og felger. 

Hvor brede dekk kan jeg ha på denne uten at jeg må modifisere noe?
Er det en fordel med forskjellige dekk foran/bak? Eller skal jeg bare kjøre helt tradisjonelt 225/60/15?
Er dekk/felgpakkene til Megahjul.com noe å trakte etter? ;-)

Kom gjerne med forslag til både dekk og felg!!

Takker for alle svar :-)

Skrevet

Jeg kjører originalt 225/60 15 på min E34 og jeg kan absolutt anbefale det, er denne dimensjonen disse bilene er laget for og da er det naturlig vis på disse dekkene man får best kjørekomfort og sliter minst. Å ha 255/30 på slike biler som dette har ikke noe forseg i det hele tatt, om du så ikke modifiserer understellet og annet som gjør bilen mindre god å kjøre ;)

Få tak i noen BBS originale BMW felger i 15" så får du en clean og original look på bilen, og ja det er en "Head turner" i 2013 8)

Skrevet

Alt som er av dekk og felg er litt shabby, så jeg tenkte at nå som jeg har bestilt meg Michelin piggdekk (195/65/15), som jeg bruker på original felgene. Så kan jeg kikke meg etter noen fine sommer dekk og felger. 

Hvor brede dekk kan jeg ha på denne uten at jeg må modifisere noe?

Er det en fordel med forskjellige dekk foran/bak? Eller skal jeg bare kjøre helt tradisjonelt 225/60/15?

Er dekk/felgpakkene til Megahjul.com noe å trakte etter? ;-)

Kom gjerne med forslag til både dekk og felg!!

Takker for alle svar :smile:

Skal bilen senkes? Hvis ikke ville jeg valgt 16" eller max 17".

17" var ifølge ETK det største E32 ble levert med fra fabrikk. Da 8x17 ET20 foran med 235/45 ZR17 og 9x17 ET26 bak med 265/40 ZR17.

Skal den senkes, passer 18" helt perfekt. Desto større og bredere hjul du setter på, desto "verre" blir den å kjøre. Det gjelder å finne et kompromiss mellom utseende og kjørefølelse.

Jeg vil også anbefale at du ser etter brukte originale felger, i stedet for å sette på noen nye moderne hjul. Gammel bil med felger i ny design ser rart ut :)

Det finnes også kopier av klassiske felger, som f.eks. BBS RS. Jeg er egentlig ikke noen fan av kopifelger, men noen av RS-kopiene ser veldig bra ut.

Absolutt prima er BMW Style 5 felgene. Her er de i 18" på en 750iL uten senk: http://www.mcsmk8.com/88-750IL/HR/CARS-32.JPG

De kan du få i 8x17 foran og bak, evt 8x17 foran og 9x17 bak. De kunne leveres originalt til E32, og har ET og dekkdimen som står lengre oppe i dette innlegget.

Skrevet

Takker for godt svar.

Jeg har planer om å beholde den så original som mulig, så senk er ikke aktuelt.

Bilen skal fungere som min primærbil, og skal selvfølgelig være god å kjøre.

Men det gjør ingenting om den ser litt tøff ut. Men jeg tar nok ikke av mtp størrelse.

Har det noen hensikt med bredere bak enn foran?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet

Takker for godt svar.

Jeg har planer om å beholde den så original som mulig, så senk er ikke aktuelt.

Bilen skal fungere som min primærbil, og skal selvfølgelig være god å kjøre.

Men det gjør ingenting om den ser litt tøff ut. Men jeg tar nok ikke av mtp størrelse.

Har det noen hensikt med bredere bak enn foran?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det er vel primært for bedre grep, men med en 730i har det ikke noe å si med tanke på den funksjonen. Det blir mer for utseende sin del, om du ikke har effekt i hauger og lass. Bredere dekk sporer ofte mer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...