Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er altså sånn at du ikke vil senke? Hva med litt senk, hvert fall sånn at bilen ikke er lavere bak enn foran? :P Det kan i så fall hjelpe litt på hvis du vil ha 19", og generelt gjør det noe med helheten hvis den kommer seg litt nærmere bakken, trenger ikke være mye! ;)

Skrevet

Hei.

Flott bil du har fått deg! 

MIM felger er jo tøffe viss du liker felgkant. Og felgane er ikkje så store i dimmensjon. 

MIM felgane er dei som er framme.

Størrelsene er 8"x16 ET-10

post-66869-0-90303800-1386268197_thumb.j

post-66869-0-79568200-1386268690_thumb.j

Skrevet

Er ikke helt inne i det med senking, men jeg ønsker ikke å modifisere bilen noe særlig.

Når det kommer til felger og hjul. Må jeg på biltilsynet og få godkjent i vognkortet om jeg skal ha noe utover det som står i vognkortet fra før?

Trodde det bare var rulleomkretsen som var viktig her.

Regner med at om det er innenfor 5% så trenger man ikke noen godkjenning i vognkortet!?

Sent from my iPad using Tapatalk

Skrevet

Ikke det at jeg ikke liker senk, men jeg synes selv det påvirker kjørekomfort og prestasjon i negativ retning.

Dette er i tillegg en bruksbil og skal være god for langturer med familien.

På sikt får jeg kikke etter en gammel 3 eller 5 serie som jeg kan race rundt i på sommeren.

Da får jeg ta senking og styring ut littegrann ;-)

Skrevet

Ikke det at jeg ikke liker senk, men jeg synes selv det påvirker kjørekomfort og prestasjon i negativ retning.

Dette er i tillegg en bruksbil og skal være god for langturer med familien.

På sikt får jeg kikke etter en gammel 3 eller 5 serie som jeg kan race rundt i på sommeren.

Da får jeg ta senking og styring ut littegrann ;-)

Men du vil ha brede 19" hjul på en bil som ble levert med 15, 16 og 17" originalt. Store hjul dreper mer komfort og prestasjon, enn det moderat senk vil gjøre.

Skrevet

Nei ikke nødvendigvis 19"

Dette er bare ting jeg har sett på.

Tipper 17-18" er mer realistisk. 19"rene var bare en felgpakke de solgte til god pris På GS :-)

Er ikke fremmed for en liten senk heller, men må alliere meg med noen som kan hjelpe meg med det i tilfelle ;-)

Skrevet

Kan montere senk gratis for deg jeg:) Kan ta det mot våren. Bare ta med sjokolade boller og en cola så er jeg klar jeg:)

Mitt tips i og med at jeg har hatt e32 selv er ikke gå over 18". Det er den perfekte sizen på e32 i mine øyne

Skrevet

Hvis du vil prøve deg fram så kan du senke 40/40 og se/føle hvordan det blir sammen med 18". Koster ikke all verden, og så får du en pekepinn på hvordan komforten blir ;)

Skrevet

Hvis du vil prøve deg fram så kan du senke 40/40 og se/føle hvordan det blir sammen med 18". Koster ikke all verden, og så får du en pekepinn på hvordan komforten blir ;)

Er ikke helt inne i dette..... Hva menes med 40/40?

Skrevet

Er ikke helt inne i dette..... Hva menes med 40/40?

Hvis du kjøper et sett med senkefjærer, f.eks. et sett fra GS som senker 40mm foran og 40mm bak, så vil det følge med en TÛV-godkjenning (eller et skriv fra produsenten) som bekrefter at fjærene passer og er tiltenkt din bilmodell.

Når du deretter skal ha dette godkjent så tar du med deg dette skrivet på trafikkstasjonen slik at de kan kontrollere at mål og data som står der stemmer overens med virkeligheten.

Når det gjelder felger så må disse også godkjennes (pr.def.) og da er det viktig at man holder seg innafor grensene på rulleomkrets og innpress.

Vil anbefale deg å ta en firehjulskontroll etter at du har senka, og hvis du da drar til trafikkstasjonen med dokumenter på senkesett + gjennomført firehjulskontroll så skulle jeg tro at det er en smal sak å få det godkjent. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...